Älskade leguaner
sent igår kväll ringde min kompis Marina och berättade att våra leguaner Lillefot och Piggeline inte lever längre, det hade tagit eld i terrariumet och dom brann inne så hemskt, På kvällen hade dem varit på 20 års fest och när dem kom hem stod terrariumet i lågor. Piggeline hade redan dött när brandmännen kom in i terrariumet men Lillefot levde men va väldigt svag så honom fick dem ta bort min älskade lille kämpe!! allt känns så tomt och jag kan inte riktigt fatta vad som hänt!!
Sov gott älskade leguaner Ni finns i mitt hjärta och i mina tankar
R.I.P
Lillefot & Piggeline
2006-05-19

Usch vilket hemskt slut på livet för så fina djur.
Tänker på dig Marlena!
*Kramar ElinN*
Åh vad hemskt! tänker på dig!
Usch så hemskt!! Stackars er!! Att det ska ta eld i terrariumet är väl inget man tänker ska kunna hända!! :(
Tänker på er!!
Kram från mig och Ted
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Snyft! Vilken hemsk händelse!
Sara

Hemskt :(

Stackars djur, vilket sätt att behöva gå på. Stackars dina vänner, de måste må jättedåligt just nu.
Usch va tråkigt !
Stackars Lillefot & Piggeline .
Usch vi har ju också terriarium här hemma med ormar, nu vågar jag inte låta terrariumet stå tänt när ingen är hemma
..
Rip.

Hemskt, tycker synd om dig och om de två vackra leguanerna. Det måste vara ett hemskt sätt att dö på, usch.
/Carola
Usch vad hemskt det är när djuren går bort på det viset. Dem kunde ju inte göra något.
Lider med dig malena och jag måste säga att man får vara glad att dem inte var hemma och sov för då kanske dem inte hade vaknat dina vänner.
Men om man har ett terrarium. Måste inte det vara på dag som natt? Tänker mest på att dem behöver värmen dem djur som bor så? Så man kan väl inte komma ifrån det.
Men rätta mig gärna om jag har helt fel.
Många kramar till dig malena.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tack för alla värmande ord!! riktigt hemskt kan inte fatta att dem är borta.
#9 det beror på vad du har för sorts djur men oftast stänger man av värmen på natten, vi hade timer på terrariumet och det hade nästan precis släckts när detta hände, antagligen va det värmamattan som tagit eld!! sen måste det gått väldigt fort!!

Vad hemskt sätt att mista sina vänner på. Jag lider med er. Och skickar en tröstande kram till er.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vad hemskt!!!
Fyy, det hände i vårat terrarium med, men jag var hemma och släckte branden. Tyvärr så förstördes terrariumet och vi fick lämna bort sluggo, men fiskarna (som förövrigt kokade) överlevde och vi hade dem i en damushan (?) Dem gav vi bort sen med. Undrar var det är som gör att vissa terrarium börjar brinna??
Stackars små!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Usch, jag får tårar i ögonen då jag läser om sånt. Stackars leguaner, må de vila i frid!