Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 655 ggr
[bandit]
0

fler illrar

vi har en illerhane på lite mer än ett år och har nu börjat fundera på att skaffa fler. vad ska man välja? hane eller hona. är rädd för att om jag skaffar en hane till att dom ska bråka.

uppskattar svar:)

Sarah
0

Jag har massor av honor till salu ;) Spelar inte så stor roll. Hannarna leker bra ihop men det gör hann eoch hona oxå. Bråk tror jag inte att du behöver oro dig för om du köper en valp. Oftast är det inget problem.

AlbaStiffler
0

Lika stor chans att de bråkar om du skaffar en hona…

Dessutom KAN en hona bli räddare för en hane då hanen nästan är dubbelt så stor.

Slagsmål kan du få räkna med, oavsett kön. Sen är det mest en fråga om hur lång tid det tar för dem att vänja ihop sig. kan ta allt från några dagar till många månader. (hos mig tog det 5 månader av dagliga hårda slagsmål mellan mina hanar innan de en dag blev bästisar som älskar varann).

Men jag skulle tippa att det är enklare att vänja in en valp med din hane, än en omplacering. Men jag röstar ändå på omplacering. Finns sååååå många fina omplaceringar ute på annonser nu som säkert inte är något problem med din hane. Lycka till i köpet! :)

Theres
0

Jag hade en hane på ett år när jag skaffade en honvalp. De bråkade en dag, sen blev de bästisar. Fick även en ny hane som var ca 8 månader när min första hane var 1,5 år. Honan kom överens med både två, men hanarna bråkade så det stod härliga till. Nu är de dock kompisar, det tog några månader.

golf.ifokus.se

kitty
0

jag hade en hona och har haft hem 2 hanar. Med första hanen var det en del bråk men det la sig efter någon vecka. Med andra hanen var det absolut ingenting. DOm sov i samma transport efter 10 minuter. Båda hanarna var vuxna och omplaceringar

Personlighetsfråga. .

AlbaStiffler
0

Absolut personlighetsfråga… :-) Sen kan en normalt fredlig iller bli en bråkig iller mot en individ. Min stora hane Stiffler är värsta mesen och åker på stryk av vilken fredlig iller som helst, som normalt aldrig slåss… varför? För att han antagligen utstrålar rädsla och absolut inte vill slåss eller ha konflikter. Bättre fly än illa fäkta är hans motto vilket betyder att han alltid får fly… *fniss*

[bandit]
0

jag tackar så mkt för alla bra svar:)… har funderat på omplacering istället för valp… men vi får se… ska flörta lite me pojkvännen… haha

men ja tackar så mkt

camillaalnebring
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en hane och när jag skaffade min andra iller som var hona så det första hanen gjorde när vi kom hem var att hetsäta och springa så fort han kunde för att gömma all mat så hon inte skulle få nå.. men de gav sig efter nån vecka.. nu är dom väldigt bra vänner.. :)

Gustav-o-Linda
0

Jag valde in en hona när min andre hona dog. Då va hon valp o det fungerade utmärkt… Det va lite bråk med blod vite i en vecka eller två, sen nu är dom oskiljbara, funkar perfekt !!!!!!

Satmaran
0

Hej på dig!

Jag har 2 fina töser på snart 10 veckor, som letar efter vars ett perfekt hem ;)

Vi bor i Malmö, så det är ju nära om ni vill komma och titta :)

Norrskenets
0

putt

[bandit]
0

#9 de låter lockande:)…

ska prata me pojken om de… du möjligtvis nt några bilder så man kan få se de små liven?

Nea
0

Jag har en hel hög med valpar, för att vara mer exakt 8 st. Vill du se bilder på dem så finns de under tråden Amazon.