Varför just iller??
Hej
Vill bara ställa en fråga som kan vara lite rolig att få svar på. Var för har du en iller? Varför valde du att just ha en iller som husdjur, vad bidrog till detta?

ja om man säger så här, varför skaffar man sig hund, katt eller andra djur?;) samma orsak fast vi som har iller matchar bra ihop med illerns "beteende" eller vad man ska säga;)
jag vet inte riktigt egentligen. Men jag har alltid varit lite annorlunda, ha saker som ingen annan har o göra saker som ingen annan gör.. Så en dag för (är det nu 10 år sedan?) så såg jag en tjej på bussen som hade med sig en iller, och sedan dess var jag fast, men blev inte själv med iller förrän 8 år senare då jag hade eget boende och inkomst. Jag tycker en iller är en bra kombination av hund/katt. Jag tycker inte att man ska ha hund när man bor i lägenhet, och en katt är för tråkig. Så en iller är för mig perfekt ;)
jag e nog egentligen hundmänniska :) men iller ligger mig sååå varmt om hjärtat nu!
Jag valde då iller för att de inte är lika låsande som hundar är :)
dom klarar sig medans man e på jobbet å så..
så e väl jag me lite som jenkass , vill va annorlunda :P
iller passar mig så bra för de smittar en sån himla energi som jag inte kan skapa själv :)
jag har ända sedan jag vart litet suttit på pappa och mammas gamla fotoalbum och kollat på deras gamla iller Siggy. Alltid velat höra historier om honom och hans hyss och tjatat på att skaffa en till. Sedan kom ödet, min "brors" tjej skulle omplacera skrollan och jag flytta hemifrån samtidigt, så då köpte pappa henne till mig :)
För länge sedan var jag ihop med en dam som hade iller. och en kväll när vi bara låg och tog det lugnt och tittade på tv kom denna lilla varelse vid namn Sockan och tittade på oss för att helt lugnt hoppa upp på min mage och krypa ihop och somna .Då fastnade jag på riktigt ,och ett par veckor senare hade hon ett par kompisar att leka med.
och det har jag aldrig ångrat
Första illern för 11 år sedan var ett spontanköp på en djurmarknad.
Blev fast direkt för deras charm, bus, uppfinningsrikedom och djävulskap.
Sara

Kande mig ensam i mitt studenthus eftersom jag inte kom overrens med en enda av mina huskompisar och ville ha lite sallskap. Sa en av tjejerna pa djuraffaren overtalade mig att "lana" Pudding och sa fick hon stanna :P Ville garna ha en katt, men som student maste man ha "bur-djur", sa genom att skaffa en bur till henne sa var det problemet lost! (Dock ar hon alltid los sa lange land lorden inte ar pa besok eller hon har time-out eller liknande.
// Amanda
1 iller kan jag gott förklara, men inte 4 st ;)
Påhittiga, kärleksfulla, nyfikna, söta och underbara när dem själva vill ;)
såg och så kom polly och sen skulle jag bara ha en! älskar min iller! det är nog det roligaste djur man kan ha! som en liten kattunge som aldrig blir stor!!!