Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 200 ggr
Guteillern
0

Valparnas 7e vecka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden går och dom små växer. Tre av dom har passerat 300 gram, grabbarna är över 350 gram.

På måndag 21 augusti, när valparna blir 7 veckor har vi tid för chipmärkning och när det är klart ska valparna försäkras hos AGRIA. Vi kommer även att hämta upp en del av medskicket, innan vi åker hem och det ska bli jätteroligt.

Lägger upp ett collage på gänget, viktbilderna finns på illrarnas hemsida. Gunnfjaun och en av tjejerna, gör en bra imitation av Ying & Yang.

//Ammi

Tina-A
0

Är dom redan så gamla? Vad tiden går fort ändå :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Faxlin
0

Skojigt att läsa om deras framsteg. ;-)
Tycker det är så mysigt med dessa trådar där man verkligen kan följa hela kullen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Guteillern
0

#1 Dom blev 6 veckor i måndags och är nu i 7e levnadsveckan. På måndag 21a ska dom chipmärkas och försäkras.

#2 Det är verkligen kul att få följa dom. Jag har ju förmånen att göra det irl. ;-)

Tyvärr har jag ingen bild med vikt på Vitastjärna nu. Ska ta en ny bild på henne, fick inte med fönstret med vikten på bilden…men här kommer resten av gänget..

Gunnfjaun har passerat 400 strecket idag.

/Ammi

Guteillern
0

Graiper, närmar sig…

Guteillern
0

Ailikni har passerat 300…

Guteillern
0

liksom Rudvi också gjort…

Guteillern
0

sist har vi Vitastjernas bild, där vikten inte kom med. Ska gå och ta ett nytt foto på tjejen nu, så ha det bra allesammans!

/Ammi

Faxlin
0

#3: Lite fuskigt att du fått vappisar och inte jag. Nejdå, jag är så glad för din skull. Det vet du. ;-)

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

Åsa, jag vet att du är glad för min skulle. Lika väl som du vet att jag önskat att du oxå haft valpisar. Så inte gör det något, om du retas och kallar det fuskigt. Flört

Guteillern
0

Upps, nu hade jag för bråttom. Ställde ju Pyret på vågen idag…

Faxlin
0

Hon ser fin ut trotts valpisarna Pyret. Skönt när de inte faller ur för mycket faktiskt. ;-)

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

#11 Tackar! Hon har visat sig klara påfrestningarna mycket bra. Till min glädje har hon börjat minskat mjölkproduktionen, så risken för mjölkstockning ska förhoppningsvis vara över.

Är mycket glad åt att jag har fått löfte om att ta en kull till på henne nästa år, även om hon flyttat då.

Guteillern
0

Tiden rusar iväg! Imorgon är det dags att besöka veterinären för att chipmärka gänget.

När det är gjort ska dom försäkras hos AGRIA. Eftersom det är tre
veckor kvar tills valparna åker härifrån, så kommer karenstiden
på 21 dagar att ha passerat, och försäkringen att gälla fullt ut.

Då jag inte hört av eller fått svar när jag sökt den som
skulle haft Rudvi (honan med haklapp), så nu är Rudvi ledig. Intresserade kan kontakta mig via telefon 0738-112837.

//Ammi