Jourhem?
Eftersom de som varit intresserade av illrarna inte kunnat ta alla eller helt enkelt inte gått att få tag på nå mer. Så börjar det kännas lite stressigt. Nu i veckan kommer Martin hem och ska bo här igen.
Och eftersom inte han och illrarna kan gå fritt i lägenheten samtidigt så skulle jag behöva hitta nån som kan ställa upp som jourhem under tiden jag hittar en bra ny ägare. Vill inte ruscha iväg dem till första bästa men jag vill inte riskera mitt förhållande heller.
De är kastrerade alla tre, vaccinerade, skabbfria, försäkrade och veterinär besiktade. De är vana vid katt och hund.
Kentucky pastellhona fyller 2 år. Kaxig och busig tjej som älskar stora killar, men som har svårare för honor. Testar nya människor men är underbar när man lär känna henne :)
Boston, viltfärgad hane, fyller 2 år. Poppiga Boston älskar att leka och är jättesnäll. Han har dock börjat komma in i en liten trotsperiod just nu.
Monty, silvertomte ca 4 år. Monty är gosgubben i gruppen älskar att bli kliad i nacken och att gosa. Men det gäller att vara apå sin vakt för får han en smaskig tå framför nosen för länge så kan han inte rå för att bitas. Han är dock inte aggressiv men han biter hårt.
Alla går på låda i mindre utrymmen, men när de får större yta är det svårare. Jag vet inte hur de funkar med främmande illrar. De funkar med vissa men inte med alla.
Nån som känner sig lockad? Jag kan eventuellt tänka mig att separera dem om det är någon som träffat illrarna förut och som känner dem som är intresserad av någon särskilld. Eftersom det inte verkar finnas nån som kan ta alla tre.
Jag står för mat och dyl.
070-745 28 50
mail/msn: Velsan01@hotmail.com

Hoppas verkligen att du hittar nagonstans att ha dem! Tycker sa synd om dem eftersom de blivit annonserade flera ganger och ingen verkar vilja ha hjarta att ta hand om dem :(
Men sokte inte Korven en kompis? Och de som bor i hus kanske kan avvara ett rum om de har illrarna inte gar ihop med de som redan existerar i hushallet? Hade sa garna hjalpt dig men stannar i England i en och en halv vecka till och jag vet inte om mamma skulle sta ut med tre illrar tyvarr :(
// Amanda

Hoppas dom hittar ett hem eller ett jour hem snart, tycker också synd om dem. Hade jag inte haft tre själv plus två inne boende just nu så hade jag inte tvekat kan jag säga på en gång. dom verkar helt underbara alla tre=) men jag håller tummar och tassar för er iaf och hoppas det hjälper lite iaf
tack för lyckönskningarna, jag har så dåligt samvete över att hålla dem på en begränsad yta, så hoppas de hittar nån snart
#6 varför går du inte igenom omplaceringskordinator?
Tyvärr har jag fullt hus just nu och Melker flyttar hem igen så kommer nästa gäng.
Dessutom hämtar jag hem en valp så då kan utrymmet behövas.
Nog förstår Martin att det tar tid att hitta ett gemensamt hem och han vill nog det bästa för dem.
Sara
att ta alla tre på jour känns svårt då det blir 6 illrar på 48 kvadrat. Haft semesterhems illrar i nån månad och de ville mina slita i stycken så mina är tyvärr inte de snällaste mot andra illrar, ialalfall inte tjejer. Hoppas verkligen det löser sig för dem. Men om det blir aktuellt att splitta dem på jour så kan jag ev, då du står för alla kostnader. Hoppas det löser sig för krabaterna
Jag litar väl inte helt och hållet på att låta andra ansvara för mina djur, och så tappar jag kontrollen över vart de tar vägen. Dessutom så har inte illervänner några jourhem som vill ta illrar över sommaren gärna. Men kommer det till det stadiet så kommer jag överlåta dem. Men bara jag hittar ett jourhem så kan jag ju lika gärna sköta det själv.
Sen vill jag inte ta betalt, den som tar Monty får ändå betala 500kr till svenska illervänner eftersom han är därifrån ursprungligen :)
Och går inge bättre för föreningarna att bli av med sina illrar om man kollar annonserna.

Om jag skulle varit 5 år äldre, haft egen bostad och pengar så skulle jag hämtat dom imorgon
Men så är tyvärr inte läget 
Hoppas dom hittar ett bra hem!

Dom är så otroligt fina.. skulle ta dom om jag inte hadde det som jag har det nu :(

Dom ser helt underbara ut
Synd att det var så långt bort.
Gaaah, vad jag skulle vilja ha Kentucky! Hon o Skit skulle ju matcha varandra perfekt då det verkligen märks att dom är syskon med en spännande personlighet. Tycker ju Skiten är otroligt charmig med sitt "tuffa" sätt och Kentucky föll jag ju pladask för på träffen- dom är så lika!
Jag vet ju iof inte hur mina killar reagerar på nya honor sådär, men i regel så äter dom nya illrar till frukost.. Plus att jag åker till norge nu i sommar o har inte plats för en fjärde iller då… Men hon är ljuvlig!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kentucky kan nog spöa en å annan hane :P Hon spöa Cato iaf :P
#4 Jo, korven söker en kompis. Men utrymmet är väl kanske inte drömmen här. Bor i en etta på 26 kvm.
Monty är så jävla fin
Vill ha en gossig grabb

putt

Hur går det?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Söker nån som skulle kunna ta Monty och Boston tillsammans. Kentucky har hittat ett jourhem iaf :) Om det funkar vill säga.

Vi kan vara jourhem….
Jag annonserade efter en valp här för bara ett litet tag sedan. Jag fick många svar men kärade ner mig i en valp från Cannadya. Tycker att uppfödaren verkar väldigt mån om sina valpar. Men…Med gråten nära kan jag inte skaffa en valp längre. Sambon har ångrat sig. Han vägrar ta emot en valp nu och det är omöjligt att skaffa en valp om inte han är med på noterna, samtidigt vill jag att valpen ska få kärlek från oss båda. Däremot har han lovat mig en i vår. Så jag ska prata med Cannadya och se om man kan "tinga" eller så.
Det jag ville komma till är att Per inte vill ha en ny valp, eftersom valpar kräver oerhört mycket av både honom och mig. Men vuxna illrar är (ibland ;) ) lite lättare att hanskas med. Vi kan ta emot illrarna, alla tre om det skulle vara så. Bara de går ihop med vårt lilla monster här hemma.
Vi har ett bra hem att erbjuda illrarna. Vi bor i Karlskrona.

..Eller så flyttar Boston permanent till Göteborg, bums! ;)
Boston och Monty måste flytta tillsammans, Kentucky skulle klara sig själv, men grabbarna särar jag inte på :)