Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1031 ggr
Sevendays
0

Två underbara illrar omplaceras

Hej,

Mitt namn är Sofia och jag är kontaktperson för två vänner som skall omplacera sina illrar på grund av personliga skäl, spekulationer undanbedes, det viktigaste i nuläget är att dessa två illrar får ett livslångt hem, då jag ställer höga krav på personen eller personerna som skall ta hand om dessa två små underbara tussar.

Det handlar som sagt om två illrar, detta är:

Snuffe är en hane, pastell-tomte på cirka 1 år, han är den snällaste iller jag har mött. Han är väldigt gosig och tillgiven, tycker om att ligga i famnen och bara vara. Han är även väldigt busig och lekfull, inte blyg alls. Han tycker om att gömma skor och strumpor under soffan och sängen så alltid när man är och hälsar på så vet man vart man skall leta ifall skorna är förvunna.

Bab´s är en viltfärgad liten tös med knästrumpor och haklapp på cirka 1 år, ägarna vet exakt hur gammal hon är. Hon är en väldigt liten iller, väldigt snäll och söt fast lite blygare än Snuffe. Bab´s är lite lugnare än Snuffe, men väldigt kelig hon med.

Illrarna har ingen större vana gällande andra illrar, eftersom bägge har varit tillsammans enbart. De äter Vitalin Ferret Food, råa ägg samt rå kyckling, vilket de är duktiga på att äta. Båda illrarna är vaccinerade för valpsjuka, finns vaccinationsintyg på detta. De är försäkrade hos Agria, vilket är viktigt att de även i framtiden kommer att vara, försäkringen kan då fortlöpa med förutsättning att ägarbyte tillämpas. Båda är kastrerade/steriliserade, Snuffe blev kastrerad för cirka 2 månader sedan i 10 månaders ålder. Både illrarna går på låda till 98 procent, olyckor kan hända emellanåt och detta bör den nya ägaren ha vetskap om, eftersom många olyckor kommer att ske i början av hembyte. Båda illrarna älkar promenader, dock är det illrarna som bestämmer vart promenaden skall ske! Detta är bestämda små liv. Båda illrarna är och har varit fullt friska, inga veterinärsbesök förutom när de kastrerades/steriliserades.  I hembytet ingår illerfoder, illergodis, filtar, promenadkoppel, transportbur, sovdynor, eventuella lådor samt foderskålar samt leksaker och även intyg från illeruppfödare.

Jag har själv två illrar och vet vad detta för med sig, de är otroligt fina och mysiga djur men som även andra djur blir även de sjuka. Trots försäkringen hos Agria har veterinärsbesöken varit väldigt höga och i många fall har jag inte heller fått pengarna tillbaka. Det krävs en budget. Illrar kan även vara påfrestande emellanåt, sömnlösa nätter samt förstörda möbler och andra prylar, illrar är på så sätt inga sällskapsdjur för barn i låg ålder. Illrar kan även bita ifrån och "testa" människor, särskilt nya människor. Trots detta är illrar de gudomligaste djur som finns, de är lekfulla och är som små tonåringar som aldrig vill växa upp. Jag kommer att be den nya ägaren att noga tänka efter angående sin framtid, eftersom illrar i vanligt fall kan bli upp emot en ca 8-9 år gamla. Ifall ägaren/ägarna har en partner så krävs det att en tanke ställs, att vem som skall ta hand om illrarna vid en eventuell separation.

Snuffe och Bab´s finns i Borås.

Hör gärna av dig/er om ni har några frågor, skicka även ett PM om vad ni kan erbjuda för dessa två underbara liv. Jag kommer att åka upp till illrarna i veckan och ta bilder. Det vore bra om de nya ägarna kan komma och hälsa på illrarna en första gång innan omplaceringen sker. De nya ägarna ehöver nödvändigtvis inte vara illervana, men en extrem mognad krävs. Skicka PM till mailadress: sofia_exner@hotmail.com

Mitt mobilnummer: 0738-557730

Vänliga hälsningar, Sofia

BamBam
0

Är inte det Jennifers illrar?

Sevendays
0

#1 Ja, helt rätt.

skrollan
0

Nej, är dem på omplacering igen! =( Jag hoppas ni har som ett krav att dem ska komma till samma hem?
Även jag kan intyga att dem är helt underbara och gosiga. Däremot Bab´s tycker inte om andra honor.

Sevendays
0

#3 Samma hem är ett krav, detta glömdes att skrivas i annonsen. Det är sorgligt att de skall vandra runt hos olika hem, så skall det egentligen inte behöva vara. Att bab´s inte tycker om andra honor hade jag ingen vetskap om, enbart att hon kan vara lite vass mot andra illrar. Det bästa vore om de kunde hamna som ensamma illrar i ett nytt hem.

skrollan
0

satt just också och tänkte att skulle vara bra att dem kommer tillsmmans och ensamma i det hemmet, inga fler illrar som du nyss skrev.
Jo, min hona och bab´s rök ihop väldigt bra!

Soffi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även jag har träffat Snuffe och bab's och båda är helt underbara!

Lägger in en bild på Snuffe sovandes i mitt knä om det är ok :)

UlrikaD
0

De ska inte tillbaka till uppfödaren eller till förra ägaren då?

skrollan
0

det är andra gången dem omplaceras och uppfödaren sa inte speciellt mkt första gången om jag inte missminner mig.

UlrikaD
0

Ok, förra ägaren då? Fast hon kanske redan är kontaktad.

Sevendays
0

#5 Hej, nu har jag fått föfrågan om en som är intresserad, dock har hon hund och katt hemma. hur ställer man sig till detta?

Sevendays
0

#7 Förra ägaren har blivit kontaktad, men hon kan ej ta emot dem.

Soffi
0

#10 Har för mig att Jennifer som hade illrarna innan hade hund. Eller var det kanske katt? Har du pratat med henne och bett henne om hjälp?

Soffi
0

Skulle akuthem behövas kan jag ställa upp. Finns i Göteborg om det skulle bli aktuellt.

Sevendays
0

#12 och #13, jag talade precis med ägarna och de sade också att Jennifer hade andra djur. Tack för omtanken ifall det skulle behövas ett akuthem.

skrollan
0

Japp, stämmer att hon hade kunde och katt. Hunden och bab´s gick tydligen jätte btra överrens! Men man vet aldrig med en ny hund däremot!

Sevendays
0

#15 Nej precis, jag skall noga se efter detta.

babsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade illrarna innan nuvarande ägarna, Jag har försökt försökt och försökt med mamma och kristian att vi ska köpa tillbaka dom, men icke, vi måste flytta innan.
Dom är vana med både hund och katt då jag hade det här hos mig.
Dom är vana med andra hundar förutom Zigge oxå, så hundar är absolut ingen fara, men…Dom kan vara extremt vassa mot katter då min katt satte Bab´s på plats när hon kom hit, och efter det hatade Bab´s honom och smittade ner Snuffe ^^

Nu är jag helt gråtfärdig, hoppas att dom får det bästa hem dom kan tänka sig ! Lycka till :) Jag har bett en bekant, johan ta kontakt med dom som har dom nu, han har iller sedan innan han oxå, och han är ett superhem ! , hoppas på det bästa :)<3

Sevendays
0

#17, du har mail!

Desuka
0

Jag är väldigt intresserad men jag måste tyvärr vänta tills min pojkvänn får ett nytt jobb. kan tyvärr inte betala en hel hyra + mat till två pluttisar hur mycket jag än vill;_;

Sevendays
0

#19, klokt val! Det kommer andra annonser och det är bättre att tänka efter, som du har gjort och vänta till man känner att man har råd att kunna försörja dessa små liv.

Desuka
0

hopppas du hittar ett bra hem till dem=)

LiindaLarsson
0

stackar illrar,, först skulle jag få ta dom men det vart inte så.. synd för hadde dom kommit hit skulle dom fortfarande bo kvar.. det tråkigaste är ju folk som skaffar och sen helt plötslig inte kan ha kvar dom.,. man skaffar inte om man är lite lite osäker :( stackar illrar

Sevendays
0

Imorgon får Snuffe och Bab´s ny ägare, ger vidare information till Jennifer samt uppfödaren imorgon när jag får ägarens adress m.m. :) Han heter Claes och låter verkligen toppen!

ferretgirl
0

Jag är väl medveten om vad som händer Snuffe och Babsan, har varit i kontakt med både förra ägaren och Sevendays om vad som händer. Att jag inte luftar vad jag tycker här inne är inte samma sak som att inte visa intresse vart de tar vägen.

ParaKiss
0

Hade kunnat tagit dem. Men har ingen plats. Plus att jag har deras bytes djur här. dvs kaniner och marsvin finns här. även katter. tråkigt att man kan inte vara till någon hjälp :(

Patriciak
0

Hejsan!

Jag och min familj letar med ljus och lykta efter små illrar samt omplaceringsillrar. Läs gärna mer på min presentation och kontakta mig om vi låter intressanta :)

Tack på förhand

MVH
Patricia med familjen.

Aviendha
0

#26 Om du läser lite i tråden så står det att båda illrarna nu fått ett nytt hem hos en kille som verkar vara riktigt bra. =)