bita på kablar?
_vet inte om det här har tagits upp i ngn tråd här tidigare, men om det har det så kan ni ju hänvisa mig till den så läser jag där istället. :)
_
hur som helst, lille Dior verkar tycka att det kliar i tänderna och har nu upptäckt att man kan använda "mammas" o "pappas" kablar när det kliar. och som ni förstår så vill vi ju inte det, så vi undrar om det är någon här som har något förslag på vad man kan göra eller ha på kablarna för att han inte skall vilja fortsätta. vi vill ju som sagt inte att han skall få en stöt och dö eller att det skall börja brinna på grund av kortslutning eller så.
vi skulle verkligen uppskatta era tips och råd.
så tack på förhand :)
/ matilda
häll ättika på dem… det enda som funkade på ronja när vi inte ville att hon skulle göra saker eller göra saker på golvet…
okej, funkar det att ha på platser där illrarna bajsar också så de inte vill göra det igen?
som om ättika vore gjort för jobbet =)
Har faktiskt lite av samma problem hemma.. Ted är inne i en fas "jag ska smaka på alla kablar du har i lägenheten period" Ännu har jag inte testat några av alla förslag jag fått men jag har fått förslag på
- Aluminiufolie, vira detta runt kablarna
- Citronsaft
- Vicks sånt man har på bröstet när man e förkyld
- Bikarbonat utspätt i vatten kan man spraya på platser man inte vill att illern ska bajsa vet jag.
Hoppas några av detta kan fungera… :) Som sagt jag har inte testat några av dom..ännu men jag hoppas någon ska fungera :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
tro mig jag kommer testa allt jag kan för att få honom att sluta :)

Här hemma har vi aldrig haft problem med det…TUR!! Men ialf så har vi köpt plaströr eller vad man ska kalla dem som man lägger kablarna i. Man kan lägga flera i ett rör. Så det kanske vore en ide?? De finns på IKEA för 19 kr st. Väldigt praktiska!!

Tigerbalsam är någonting som hjälper mycket effektivt mot hundar och katters bitande på möbler och sladdar. Det kan ju vara värt ett försök mot illrar också kanske? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Jag har 8 illrar vara 1 är en "valp" på 18 veckor, och ingen av dessa har bitit på kablar. Hur Atlas är vet jag inte än då han är på ett ställe där det inte finns några kablar, inte som han kommer åt i allafall. Atlas är ca 10½ vecka gammal nu.

Jag har heller aldrig haft någon kabelbitare. Men som sagt var, platsrören är ju en dundersäker lösning i alla fall ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Här hemma så biter inte våra illrar i kablar men vi har stora plaströr bakom soffan, databordet och bakom tv-bänken. Kan göra att det inte blir lika intressant då.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hur går det med kabelbitandet? Har det blivit bättre, och hur har ni löst det?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
han bara slutade en dag.
jag tror att det kan ha med att göra att min katt smällde till honom med tassen i huvudet typ 20ggr när han bet i sladden när hon blev irriterad på honom. Sedan dess har vi inte sett att han har hållit på med sladdarna alls
tur att katterna hjälper till att uppfostra honom också. Zelda håller honom ren (tvättar honom) och kraffsar efter honom i lådan (medans han kollar på) o andra katten emma håller koll på den lite strängare biten. Hon är nog den enda i hela huset som han inte vågar gå fram och naffsa på.
då blir han yr i skallen av hennes übersmällar. hehe fast han verkar inte få ont, han blir nog bara chockad 

Jag önskar att min katt Bamse gav Tindra en lusing istället för att fly var gång hon biter honom! Stackars Bamse.

14# vad bra om det har löst sig nu. Annars så såg jag en grymt bra grej på ullarde som man stoppade in kablarna i och då kan de omöjligt bita på dem!!