Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 463 ggr
tokage
0

Kyckling!

Ja nu har jag bestämt mig för att få Cinka att äta mer kött!

Så jag tog och köpte mig en kyckling igår, från coop :). En hel kyckling.
(han i kassan såg lite förvånad ut när jag kom med en kyckling och ett paket glass *fniss*)

Nu är då frågan, hur ska jag servera denna? Vad ska tas bort och vad ska vara kvar? :) Jag tänker mest på det här med ben, vill inte att han ska få något i halsen :/…

skrollan
0

den är inte tilllagad va? att den är rå? ;)

Sara
0

Så länge den är rå kan du ge benen oxå. Jättebra för tänderna.

Sara

Marina
0

Japp, det är bara att stycka den och ge dem allt.

tokage
0

Den är rå! :)

Okej, är det något i den som jag inte bör ge Cinkajou? :)

tokage
0

#3 Oj! Skrev samtidigt :'D

Okej! Ska testa och se om det faller honom i smaken :D

ninaeliz
0

ta av skinnet… det kan være vanskelig for dem å tygge… ellers er de bare å dele den i så store biter du vil, bein og alt…

tokage
0

Så! Cinkajou undrar vad tusan matte har lagt i hans matskål! ><

OCH NU VÄLTER HAN DEN UPPOCHNER! Ååh, den lilla skiten :'D

tokage
0

En fråga till bara! Hur länge kan man låta kycklingen stå framme innan man bör slänga?

Alltså, det som han inte får nu har jag lagt i påsar i frysen, men den biten som är framme? Han total-ratar den, men jag låter den stå framme om han skulle ångra sig och testa :).

Några tips på hur jag kan få honom att få smak för kött? Jag har testat att droppa lite vetegroddsolja, men den gick han inte på! Och några torrfoder bitar runtom, men det funka inte heller! :/

Sarah
0

Det som funkat bäst för mig är att ge dem nydödade möss…

lillspindeln
0

testa o dela den i småbitar om du inte redan gjort detGlad

skrollan
0

förstår inte vart man ska kunna köpa möss, hittar ingenstans =(

UlrikaD
0

Frysta möss köper du på djuraffären.

skrollan
0

tack ulrika :D

Sarah
0

finns även foderdjursuppfödare. Jag köper av en privatperson som föder upp möss i ganska stor skala. om du fanns i närheten av norrtälje skulle du kunna få numret av mig ;)

tokage
0

Jahaja! Jo i kista finns det en djuraffär där de säljer frysta foderdjur, jag tycker att det är mycket trevligare att ge tinade pinkisar än att klägga med kycklingen, ja jag måste erkänna att min mage vände sig ut och in när min styvpappa styckade kycklingen med köttkniven, haha, jag är så svag för sånt :').

Och en sak som jag inte fick svar på, hehe :).

Hur länge kan man låta köttet stå framme innan man bör ta bort det? Tänkte på att det inte lär vara så trevligt efter ett tag :)

Faxlin
0

#15: Det beror mycket på vädret tycker jag. Alltså temperaturen hur länge köttet kan vara framme. Men lukta på det själv. Luktar det snusk så ta bort det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Fruttisen
0

#15 Mina äter aldrig nyss-tagit-ur-kylen kött, det är inte smarrigt. Jag låter det oftast ligga på diskbänken iaf en halvtimme innan jag ger dom det, så det är rumstempererat. Ibland har illbattingar gömt mat under soffan och man hör dom knapra på en halvrutten kycklingbit några dagar senare, kanske inget att rekommendera-men mina har iaf inte blivit sjuka av det.