Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 812 ggr
Vintage
0

Vifta på svansen?

Tet viftade precis på svansen när jag busade med honom!

Satt på huk och spanade på min hand och skakade på svansen innan han skuttade till attack,  har aldrig  hört att illrar gör så innan..

Är det ett vanligt beteende?

Marreme
0

Så gör mina illrar oxå..dete ungefär som om dom smygger på en, man kan se det om dom väntar bakom en dörr eller under en filt..svansen går som bara den innan dom attakerar..

LiindaLarsson
0

mina gör oxå så det är MYCKET vanligt.. tror faktiskt alla illrar gör så…

mellylove
0

så gör diesel med, ofta :P det e lite dumt hemma hos mig bara för hunden tror han är glad å katterna tror han e arg eftersom det e va det betyder för dom :P men dom börjar lära sig nu :P

UlrikaG
0

nej, alla illrar gör inte så, men många

jag har fem, två viftar på svansen, eller snarare piskar ;) vid lek, medans de tre andra inte alls gör på detta vis

#3, hehe, snacka om förvirrade djur där hemma ;)

mellylove
0

#4 haha ja det kan man säga, dom har det nte rktigt lätt med det där med att tyda kropps språk här hemma längre :P men det går ändå bra:D

Sara
0

Här hemma viftas det med svansar när de är riktigt uppspelta eller upprörda.

Sara

smalltowndude
0

Pysen gjorde så när han smög på en när han var liten. Så gulligt är det ^^

Satmaran
0

Hmmm,    Ida viftar aldrig på svansen, men hon uppskattar inte heller lek, vill bara ha mys. 

Maya däremot viftar ivrigt på svansen i förväntan på något eller vid lek.

Tror att Ida var utan andra illervänner för länge och kanske inte kan illerspråket så bra. men det tycks ju vara något som är instinktivt då, eftersom hennes dotter kan det!! :)

Lenore
0

Jag har sett både Nintendo och Grumme göra så när dem är riktigt uppspelta och springer i rören. Har även sett Ludde och Nintendo göra så när dem bråkar med varandra. Ser riktigt lustigt ut med illrar som viftar på svansen! :P

Ilokay
0

Alla våra är svansviftare^^

Pirjo
0

Alla mina viftar på svansen när dom leker och när dom "jagar"

Fruttisen
0

Hehe, här är det också vid jakt som det viftas. Mest viftande blir det när dom busar i sängen varav den ena är under underlakanet och den andre jagar ovanför :)

Vintage
0

Aha, missat det då ^^

Kanske för det är så vanligt man missat det kanske..

Hursomhelst såg han så söt ut :P

smalltowndude
0

illern i det här kippet viftar :) så sött ^^

http://www.youtube.com/watch?v=K0DCPK5SbwM

smalltowndude
0

#14 kolla svansen när han lurar under tidningen :)

mellylove
0

hehe gulligt :P