Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1351 ggr
Fluffpuff365
0

Korven är döende!

Han ligger nu i uddevalla med en förstorad mjälte och jag måste skaffa fram mellan 5-6000 kr idag/imorgon till en operation eller låta dem avliva honom. :'( jag mår så jäkladåligt just nu!

FerretCrow
0

har du ingen försäkring?

Fluffpuff365
0

Nej skulle skaffat det nu i slutet av månaden. Känner mig så jävla dum och störd att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

FerretCrow
0

#2 men har du inga snälla föräldrar du kan låna av?

Fluffpuff365
0

Nej har redan frågat men mamma har verkligen inga pengar till det, hon har hjälpt mig så gott hon kan redan

UlrikaD
0

Vad hemskt! Varför får en iller förstorad mjälte och vad gör man åt det?

Fluffpuff365
0

Jag vet inte hur de får det men jag vet att korven måste opereras akut idag iallafall :/

Gustav-o-Linda
0

Man kan ta det på faktura i de flesta fall… Många veterinärer godkänner det…. Ring genast o hör efter…

FerretCrow
0

oj då det var inte alls bra. inga kompisar som kan vara snälla att låna dig då? kanske en liten slant från varje kompis kan hjälpa=) hoppas verkligen att du får fram pengar så du slipper avliva honom =(

Vintage
0

Hemskt hemskt :(

Hoppas det löser sig för dig, inget kul sånt här

Fluffpuff365
0

De säger att han klarar inte ens operation nu så jag ska ner och säga hejdå. Han ska avlivas :'(

Aviendha
0

Neej! Stackars liten! Stackars dig Gråter

Fluffpuff365
0

fan!

UlrikaD
0

Nej, men varför skulle han inte klara operationen? Är han i sånt dåligt skick. Är de verkligen säkra? Jag hade dubbel och trippel-kollat det innan jag beslutade något. Så länge det finns liv finns det hopp!!

Sara
0

Förstorad mjälte är ganska vanligt faktiskt och flera av mina illrar har levt länge med det.

MEN det kan ju vara nått speciellt med Korvens mjälte, nån sjukdom som gör att han inte kan ha den kvar och som påverkar allmäntillståndet.

Jag är såååååå ledsen för din och korvens skull!

Sara

LiindaLarsson
0

beklagar verkligen sorgen :(

tokage
0

Åh nej. Så hemskt. Beklagar verkligen sorgen Gråter

holtz
0

Åh. Det måste ju finnas något att göra. Det har väl funnits insamlingar här på iFokus? Är det Åsa som tagit hand om dem? Det kanske finns pengar att få, eller låna? Något måste ju göras!

Sara87
0

Näe :( Usch så tråkigt. Tröstkramar till dej Meschmish.

FerretCrow
0

Urscha beklagar sorgen=(

HannaM
0

#17 Åsa har pengar kvar från en insamling, var en tråd uppe förut, kolla med henne

HannaM
0

Kolla hos veterinären, både GE moneybank och humanfinans har så du kan ta lån och dom sätter in pengarna hos veterinären med en gång…

Fluffpuff365
0

Han är borta nu. Han hade inte klarat operationen. Han kunde knappt andas. RIP min lilla gubbe!

zickan
0

du får gärna skriva lite mer om veterinären sagt något. Om du orkar.
nyfiken på vad orsaken kan ha varit. livrädd att åka på nåt tliknande själv :-/

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Faxlin
0

#20: 300:- inte så att det hade räckt precis.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Theres
0

Hur märkte du att han hade förstorad mjälte? Vilka tecken? Kan vara bra att veta för oss andra kanske :S

golf.ifokus.se

Fluffpuff365
0

Det var inte förstorad mjälte trots allt. Hans magsäck var väldigt stor. Gav honom parrafinolja imorse men det kom inte ut och då åkte vi in. Nu är han borta. Det värsta är att här hemma finns inget spår alls av vad han kan ha ätit upp. Nu finns här bara massa filtar och det gör ont bara att se dem.

Sara
0

Det kan ha varit en hårboll oxå.

Sara

Norrskenets
0

Usch va hemskt, finner inga ord =´( *många tröst kramar från oss*

AlbaStiffler
0

Kan ju ha vart cancer åxå. Jag hade en iller som dog av cancer i buken. Det resulterade i att buken på ett dygt svullnade och vätskefylldes. Vi märkte det på att magen såklart var svullen och hon hade svårt att gå då bakbenen lixom pekade utåt. Akut till veterinären som öppnade upp henne och konstaterade massor med små cancertumörer. Var bara att avliva henne… :( Hon vart 5 år.

Oavsett vad Korven dog av var det kanke det bästa att hon avlivades. En operation är inte alltid det bästa och illern slapp iaf lida alltför länge. :(

Hur gammal blev Korven?

becka89
0

Beklagar sorgen

mellylove
0

korven va lite över 1 år :(

AlbaStiffler
0

Oj vad ung… :(

mellylove
0

ja tyvärr! men saknaden är ju lika stor ung som gammal. men det värsta va att det kom så plötsligt :S stackars emelie!

Fluffpuff365
0

Ja det värsta var att det gick så jäkla fort. Jag har ännu inte insett att han är borta. Jag hör han hela tiden och tänker: ja just det, det är bara Korven som gör något. Men sen kommer jag på att han är borta…

mellylove
0

jag vet hur det känns! men som jag sa i ett inlägg för någon dag sedan..jag finns i samma stad å du har mitt nummer så det e bara å höra av dig om du vill prata .. ta hand om dig gumman!

Fluffpuff365
0

Tack Linda!

mellylove
0

så lite så gumman!