Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 856 ggr
hejjagheterellen
0

Paraffinolja?

Jag undrar vad man kan få tag på Paraffinolja?

sen så undrar jag om man kan ha en iller och chinchilla i samma rum?, eller luktar illern för mycket, har hört att det inte är bra. om dom inte kan komma åt att nosa på varran?

TottsiGirl
0

Paraffinolja köper du på apoteket :)

Jag hade nog inte velat ha dom i samma rum risken finns att chinchillan blir stressad. Men det beror kanske mycket på individer oxå vissa illrar bryr sig ju inte alls medans andra har väldiga jaktinstikter. Men jag har bara illrar hemma så jag överlåter frågan till någon men dessa två djurarter att lämna ett bättre svar på hur dom har det.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Fruttisen
0

Socker hade tuggat i sig plast och paraffinoljan köpt på apoteket hade gått ut i datum. Hade dock en paraffinolja i samma märke som typ aceton, ni vet, den vita flaskan. Ringde apotekets telefontjänst och dom sa iaf att det var samma och man kunde använda det :) Sulan kom ut efter nån timme, med oljan.

Musiken
0

Att blanda djuren beror helt pa illern. Pudding och Peaches (rattan) klarar sig utmarkt i samma rum sa lange Peaches ar i buren. Ingen av dem bryr sig om varandra, om inte Pudding klattrar pa buren vill saga, men da sager Peaches ifran och biter henne i tassarna, och Pudding springer ivag :P

UlrikaD
0

Jag skulle ALDRIG ha smådjur, som typ chinchilla och iller i samma rum. Även om det nu skulle vara att illern har absolut noll jaktinstinkt och chinchillan absolut inte är är rädd så kan olyckor hända. En chilla kan rymma, en iller kan komma in i buren. Och då lovar jag dig att jaktinstinken kommer tillbaka och du har ingen chinchilla längre. Vill du att alla dina djur ska leva och må bra se till att du har illern separerad från chinchillan!!

Gustav-o-Linda
0

absolut inte !!!!