Föredetta veterinär
Japp denna före detta veterinär jobbar fortfarande som veterinär. Fast utan sin legitimation. För den är indragen på grund av felbehandlingar.
Så det gäller att passa sig för vart man går med sina djur.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

FaktaHundägare polisanmälde efter blodigt besök
Som att vara med i en skräckfilm.
Så beskriver en kvinna ett besök hos Maj-Britt Lindner för Veterinära ansvarsnämnden.
Kvinnan, som senare polisanmälde Lindner, besökte mottagningen för att chipmärka sin hund, en chihuahua.
Enligt kvinnan hade Maj Britt Lindner svårt att avgöra hundens kön och när hon skulle märka hunden gjorde hon det i hundens bakdel, det normala är i hundens nacke.
Lindner grävde runt med sprutan och hunden gallskrek, hon hade då glömt att lägga in chipet i sprutan. Trots mina protester gjorde hon om hela ingreppet, hunden blödde då kraftigt, skriver kvinnan.
Därefter vägrade Lindner att skriva ut ett kvitto på ingreppet.
Det kändes som om jag varit med i en skräckfilm, avslutar kvinnan sin redogörelse.
DN
Audiatur et altera pars

Ursh vad hemskt det kanske är bäst att be om leitimation hädan efter om man ska besöka en vet man inte känner.
det känns ganska olustigt i alla fall.
men shit! hur kunde hon/han ens bli veterinär?
men vad rysligt!! - verkligen otäckt, att det finns sådana människor, som har jobbat och fortfarande jobbar med djur 
men fy va hemskt! *bara gapar* en sån människa… Hur kan man fortsätta när hunden bara skriker,.?!

Fruktansvärt!! Var var detta nånstans?? Usch, hu… Det kryper i hela kroppen när jag läser det… Att det kan finnas såna människor… 
Hoppas ingen annan har kommit till skada och att den stackars hunden inte fått men för livet… Nån här inne som råkat ut för dåliga veterinärer??

Ush ja det är hemskt, själv hörde jag om en som skulle kastrera en honkatt men hade klippt av urinledare istället för äggstockar och sedan sytt ihop vilket hade fått till följd att när katten kissade rann urinet ut inne i katten . Katten dog. Kan personligen inte förstå hur man kan ta fel på urinledare och äggstock.. Jag reagerar starkt på hur dessa veterinärer kan ha fått gå igenom. Utbildningen är jättetuff och dom som har huvudansvaret för att sånt här inte ska få ske är faktiskt lärarna på veterinärutbildningen.
Men tyvärr precis som det finns dåliga yrkesmänniskor innom andra områden finns det en del dåliga veterinärer.

Missy det låter nästan som om det är samma veterinär. Om ni följer länken så ser ni att samma sak hänt en av hennes patienter. Hon har varit av med legitimationen sedan 2004 tror jag det var. Och nu ska hon bygga ut sin praktik.
Audiatur et altera pars
läste oxå det att hon skulle bygga ut. det borde gå att hindra henne på något sätt. en människa utan legitimation ska inte få jobba så enkelt är det.

Ja det kan nog hända Åsa.
Hm… skulle någon veterinär göra så (som med chihuahuan) med någon av mina älsklings tussar så skulle jag fort som fan plocka djuret av henne/honom fara hem och sen göra en polisanmälan
#8 Vilken länk Åsa, hittar ingen!
Amor vincit omnia

Den har nog örsvunnit ;-)
Men kolla här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=564393&previousRenderType=8
Audiatur et altera pars