Aviendha Enöga
Nuså.. Operationen gjordes igår, och allt gick som det skulle.
3 blå stygn och rakat öga = ser ut som någon okunnig virkat ihop henne på fyllan. Gott gry visar hon iaf, vilket är riktigt skönt!
Visst är det lite "kanot anlägger brygga" över det hela (kutar emot saker på den sida där hon inte har ett öga längre) men hon samlar pennor och sliter ut sulor nu igen =)
Antibioptikan är vidrig, men de smärtstillande dropparna smakar honung så de går i.
Phoenix kastrerades idag vid 11, men är fortfarande groggy, så nästa gång får de bli 18 mil extra för att söva med gas i stället för spruta. Avi kunde ju iaf gå efter uppvak, han sover än och ändå hämtade jag honom för 5 timmar sedan.
Bilden är liite klen, har inte lokaliserat min kamera än, men det kommer fler, även efter stygnen tagits bort om 9-10 dagar.
Paulina

Härligt att det har gått bra!
av nån anledning kan jag inte få in bilden i inlägget, och det kommer upp en ruta för att visa den, trycker man "visa" så ser man iaf..
Paulina
hos mig har det hängt sig, mycket skumt.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
åååh, stackars tjejen! Hoppas hon kryar på sig bra nu o anpassar sig snabbt…

Va skönt att det gick bra, nu kan man pusta ut
Jag hoppas att det blir bra för er nu!
Måste kännas riktigt tungt att veta att en av sina älsklingar har skadat den andra man älskar. :(
Lycka till!

vad skönt att det gått bra för båda dina pälsar =)

va hände med ögat?

Du har en stark tös! Hoppas hon kryar på sig =)

Är hon helt igensydd?

Jag läser allt tycker jag, men berättelsen om ögat har jag nog missat? Krya på sig :)

Va hände med ögat ?
Skönt att hon är hemma, hon lär snart inte sakna ögat.
Sara
# 12 Läs Aviendha till vetten
Sara

Min hane har oxo fel på sitt öga. Jag vet inte om han ser med det eller inte. Det ser lite deformerat ut och är mindre än det andra. Så har det vart hela tiden, o han lider inte av det. Lite charmigt ju !
Piraten ;)

Stackars liten tös :(
Bilden sökte mig så jag fick tårar i ögonen.
Olyckor händer så lätt med våra småttingar, hur försiktig man än är.
Skönt att hon inte tycks lida av det i alla fall.
Aviendha blir kanske den charmigaste illern här, som en ständigt flirtande pirattjej ;)

Skönt att höra att operationen har gått bra i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
men sedan kommer hon att se eller?
Ögat är bortopererat så hon har bara ett öga kvar.
Sara

Härligt att allt gått bra! Hur mår hon nu då?
Hejsan! Nu är man tillbaka efter midsommarfirandet ;)
Tösen är det full fart på, märks inte att hon bara har ett öga faktiskt.. Lite märks det dock när hon går längsmed kanter med den sida där ögat fattas.. Men annars så är det full fart.
Har nu mer eller mindre förlikat mig med det hela nu. Om det nu var Phoenix, vilket är högst troligt, så ville väl han dra i nacken, och hon ville väl iväg.. Inget illa från han sida, men nog har jag grämt mig över det en hel del, man vill ju sina älsklingar det bästa..
Paulina

#21 Skönt att tösen har piggnat på sig, hon lär anpassa sig med ett öga efter ett tag=) Hoppas ni hade en trevlig helg och fint väder!