Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1370 ggr
Fluffpuff365
0

KORVEN SPYR!

slutade precis jobbet och kommer hem och sätter mig och äter. Då börjar korven spy. Han spyr liksom slem bara. Vad är det och vad ska jag göra!?!

HannaM
0

bajsar han? i annat fall ge parafinolja och se om det kommer ut, gör det inte det så bör du misstänka stopp, bajsar han så kan du avvakta så länge han inte är extremt slö, uttorkad eller har feber….

Sara
0

Jag skulle vilja råda dig till att ta det lugnt och kolla om han äter igen, bajsar, leker..

När Norpan ätit nått så har hon spytt och bajsat dåligt men även vägrat äta även gottot.

Det har hänt mååånga gånger att någon iller här spyr slem och även tuggad mat men sedan varit som vanligt igen.

Så länge de inte är slöa, matvägrar eller dyligt så brukar jag avvakta ett par timmar och ev ge parrafinolja.

Sara

Fluffpuff365
0

Han drack precis och nu gick han och la sig :S.

Sara
0

Pröva att ge honom nått han älskar att äta.

Sara

HannaM
0

Även illrar kan få en släng av magsjuka, gammalt kött eller smitta någonstans ifrån men som sagt, så länge allmäntillståndet är bra och illern bajsar så ta det lugnt och håll korven under uppsikt

Sara
0

Jag brukar ge en godissort jag vet även är rödaktig i avföringen. Lätt att se så det går igenom.

Sara

HannaM
0

#6 då borde äggula eller laktosfri grädde vara kanon? Syns alltid jättebra på mina när dom ätit det, bajsarna blir gul eller vitaktiga då

Sara
0

Precis!

Sara

Fluffpuff365
0

Jag testade med något illergodis, men det ville han inte ha. Vetegroddsolja ville han ha och rosa, sura ahlgrensbilar… ?

Telefonkontakt
0

Någon avmina illrar spydde någon gång idag när ingen var hemma, men båda mår bra och är som vanligt, så jag oroar mig inte. Om Korven mår bra förövrigt så är det nog inge farligt :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Sara
0

Brukar han alltid vilja ha illergodisen?

Mina vill inte alltid ha samma godis så jag måste ge nått som de alltid vill ha, annars gör testet ingen nytta.

Sara

Theres
0

Jag brukar testa med bandits med russinsmak när jag tror att något är galet… det vill de alltid ha.

golf.ifokus.se

Fluffpuff365
0

Jo men han brukar bara få vetegroddsolja som belöning för det är det enda hitills han har gillat. Men förövrigt så verkar korven vara pigg för han leker med mig nu och poppar…

Fluffpuff365
0

Korven har ätit, druckit, lekt, sovit, kissat och bajsat. Bajset är aningen löst men han verkar iallafall pigg. *puh*

Sara
0

Så skönt!

Sara

Faxlin
0

#14: Skönt att höra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mellylove
0

va skönt att höra :) började bli orolig över att det kanske går magsjuka eller nått, mycket om illrar som spyr just nu :S