Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 488 ggr
Stotte
0

Isis har kommit hem

Hejsan.

Vi va och hämtade lille valpen Isis idag från Sarah. Kom hem och gick med dom ute. Blev fight direkt. Tog in dom och lät Ellie sniffa på Isis i buren. Dom båda pratade iller språk och efter en stund så bestämde vi oss för att släppa ut dom. Började med att dom skojade lite och brottades. Va kul tänkte vi detta funkar ju. Gick 1½ min sen började Isis jaga Ellie över hela lägenheten och brotta ner henne. Trodde Ellie skulle ha mer att sätta emot men nu när Isis kommer så lägger Ellie benen på ryggen och drar. Just nu ligger båda och sover och vi hoppas det ska ge sig med tiden.

För övrigt vill vi passa på att tacka Sarah för förtroendet att köpa en valp! PS"Startkittet va ett plus!

Sarah
0

Ajaj, hade verkligen trott att det skulle gå utan fight! Det löser sig säkert snart hoppas jag. Så bra hem ni verkar erbjuda kan man ju inte annat ;)

Norrskenets
0

Grattis till din nya familjemedlem=)

Stotte
0

#1-2 Tack =)

#1 Denna morgon har vart hektisk. Ellie e jätte lugn och intresserad. Medans Isis är ute efter att döda. Isis bokstavligen jagar Ellie runt hela lägenheten och attackerar. Nu har det gått så pass långt att Ellie har flera sår i nacken. Så nu har vi Isis instängd i badrummet. Vi ska testa att gå ut och gå med dom tänkte vi och se om beteendet ändrar sig. Annars vette fanken. Vi vill ju inte att Isis ska jaga henne runt lägenheten och bita sönder henne. Ellie va så pass rädd inatt så hon la sig på helt nya ställen och va på hel spänn.

Vill tillägga att Ellie inte reser ragg alls mot Isis. Däremot när hon träffade min kompis hund så buffade hon upp sig och attackerade. Hur kommer det sig ? Hon vågar slåss mot en hund som kan göra slarv sylta av henne men inte mot en 10½ veckor valp? :(

Lämnar rapport senare idag.

Stotte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi vart ute på promenad i ca 30min. Isis blev trött efter 20min ungefär medans Ellie fortsatte en stund. När vi kom in så va Ellie helt slut och la sig medans Isis då la sig brevid och försökte gräva sig ner under Ellie sen skutta hon vidare. Ellie flyttade runt varpå detta fortsatte. Efter en stund så åt Isis sen somnade dom båda på varsitt håll. I det stora hela nu så är vi jätte stolta över båda två.

Isis sover =)

Sarah
0

Åh vad skönt att höra att det gått bättre idag. Tänkt på er hela dagen. Nog bra ide att trötta ut Isis och vara på neutral mark.

Ceciliaolucifer
0

Välkommen till himmelriket säger jag bara! ;)
Vi är ett par som har samma problem, ge det tid och tålamod - ge inte upp.

Jag har varit iväg på några dagars bootcamp och allt kändes faktiskt väldigt bra ett tag, med tanke på omständigheterna. Men slutklämmen innan vi åkte var inte kul alls.

Ge inte upp!

Fortsätt att skriva  :)