Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 137 ggr
[Luna]
0

Smått irriterad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har under hela mina illrars första veckor tagit foto och lagt ut här.
INGEN har till mig haft något att invända på deras utseende eller deras vikt. Man kan juh se på ett kort om ett djur är mycket liten eller underviktig. Men som sagt INGEN har sagt något.
Jag har vetrinärs besiktiat alla valparna innan dom flyttade och förutom skabben fanns de INGA anmärkningar. Och alla valpköpare har fått sin valps alla papper med sig hem.

Nu kommer de ett par siffror och då blir de värsta kalabaliken anser jag. Då bli man ifrågasatt om man är så snäll som de troddes.
Men fortfarande säger ingen något till mig. Utan låssas som jag inte finns och skriver om de på forumet.

Blir lite besviken faktiskt. Jag finns här och jag bits inte alls.
Jag svarar så gott jag kan på allt som folk undrar över.
Tycker ni vikten är liten och att vetten borde reagerat på de så ta de med honom. Detta är min första valpkull och jag har gjort så gott jag har kunnat. Jag har bett om råd när jag tyckte jag behövde de och har fått bra svar och tagit åt mig av de jag tycker låter vettigt.

Jag tycker om var och en här inne jätte mycket och de finns ingen annan stans jag skulle vilja vända mig om jag har problem.
Tycker jag något om någon så säger jag de till personen inte till någon annan. Snälla gör likadant med mig. Har ni frågor och invändningar så ta de med mig.

Jag tycker jag har valt jätte underbara valpköpare och önskar inte att jag valt annorlunda till någon av alla valparna.
Jag hoppas ni är nöjd med mig och om inte så berätta de för MIG annars kan man inte bättra sig :)

Man lär hela livet.

Kram på er

-eM-
0

Vet inte vad det här handlar om, men tänk på att man inte alltid ska bry sig om vad andra säger, dom kanske säger det av ren avundsjuka eller något annat. Stå på dig!

Lycka till med din uppfödning!

[Luna]
0

Tack så mycket :)

Mandysan
0

Jag håller med -eM- till fullo.;o)

Lycka till!

Madde
0

Jag tror inte det var någons mening att du skulle känna dig påhoppad.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Luna]
0

Jag känner mig lite påhoppad. Jag sitter HÄR och folk pratar OM mig inte till mig. De hade nog vem som helst tyckt va jobbigt.

Madde
0

#5: Jo det förstår jag verkligen. Men det var nog inte meningen att det skulle bli så. Hoppas det kommer kännas bättre under dagen.

Jo hur mår den lilla mörka valpen. =) De var ju ett tag sen man såg något kort på den. =)

Och hur mår de resterande valparna som du har. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Det var aldrig meningen att du skulle känna dig påhoppad. I början fattade jag inte ens att det var du som var uppfödaren. Men även när jag gjorde det så valde jag att skriva uppfödaren inte ditt namn. Anledningen är att jag inte tyckte det behövdes.
Men frågorna jag ställde var bara de som poppade upp i går natt när vi satt här och skrev. Tycker absolut ine illa om dig som uppfödare, vilket jag hoppas att du vet.
Men vikten fick mig att spontant reagera. Inte visste jag att du sålt valparna vid 8 veckor heller utan fick för mig att det var vid tio veckor. Och då var den första vikten verkligen alarmerande.
Jag frågade om de andras vikter för att höra så att det inte var fel på honans mjölk av omtanke om både dig och henne. Inte för att vara elak.
Jag ber om ursäkt om du känner dig påhoppad, det var sldrig min mening.
Förlåt. Ett futtigt ord när man trampat på någon jag vet. Men har tyvärr inget bättre at komma med.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-eM-
0

Vad bra att du berättar Åsa! Tänk att allting kan bli så missförstått! Då reds det här ut utan att någon ska bli arg eller något. Tycker att vi ska ha en bra stämning här på forumet och att detta ska vara ett forum där alla är glada och nöjda så långt det går. Och har man något otrevligt så kan man väl försöka ta det via pm så att alla andra slipper se det.

:)

Johannah
0

280 gram ÄR lite för åttaveckorsvalpar. Min fjolårskull på 10 valpar vägde ungefär så mycket när de var drygt 5 ½ veckor, och då hade mamma Wilma ändå haft lite problem med mjölken.

Men som sagt, inte så lätt att veta när det är första kullen och man inte har någonting att jämföra med. Anklagar inte dig. 

Får man fråga hur du stödmatade dem? När du började och med vad?

Faxlin
0

#8: Alldeles rätt. Vi har en fin stämning här inne och den hoppas jag vi får ha kvar.
Därför hoppas jag extra mycket att Luna godtar min ursäkt. För jag hade kunnat tänkt mig för och frågat henne privat.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Johannah
0

Puttar upp tråden.

Nea
0

Måste hålla med dig Johannah att 280g för 8veckors är litet. Kollade med en annan uppfödare vad hennes kullar hade legat på och alla hade vägt runt 280 när de var runt 4 eller 5 veckor.

Är förvånad över att vet gav dem u.a på hull när de besiktigades. Hade han/hon kanske gjort dig uppmärksam på att de behövde extra näring någon vecka innan de åkte ifrån mamman och dig.