OT Sendrag i tån
Måste bara dela med mig, hehe. Har typ inte haft sendrag i tårna sen gud vet när…så när jag sitter i soffan rakt upp och ner drar pektån ner sig heeeeela tiden- tar typ ½ minut så är det heeeelt sne. Ser helt galet ut. Tror faktiskt jag aldrig har kollat på ett "sendrag i tån" förut heller, hahaha. Aja, whatever. =P
haha, sånt är ju skitkul!
Min kompis fick det i "pektån" en gång, den liksom la sej över stortån, jag höll på att skratta ihjäl mej, jag drog tillbaka tån i rätt läge å sen la den sej över stortån igen. Jag hade så ont i magen efter en stund så jag trodde jag skulle dö. De såg så roligt ut! XD

*Asg* Snacka om att detta var off topic. hihi
Men sendrag i tån gör skit ont ju.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
kallas det sendrag? jag får sådant ganska ofta, men har alltid trott det varit någon sorts kramp.
#2 Ja, inte f*n är det skönt inte. Fick det när jag badade på Teneriffa, bara mitt huvud som stack upp ur vattnet å de gjorde ont som sjutton i tån å benet typ försvann (känseln alltså) å jag visste inte om jag skulle kunna ta mej in till land eller om jag skulle drunkna :S
Min kompis småskrek när jag jävlades med hennes tå, men det va de värt, tjänade säkert 20 år av allt skrattande ^^

#3 Sendrag kallas det för, är muskeln på ett ställe som drar ihop sig och som man lätt åtgärdar genom att sträcka ut muskeln igen :) Olika personer har olika ofta, men de flesta har nog upplevt sendrag någon gång. Vader och under foten är vanligast.