Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 799 ggr
Fruttisen
0

OT Sendrag i tån

Måste bara dela med mig, hehe. Har typ inte haft sendrag i tårna sen gud vet när…så när jag sitter i soffan rakt upp och ner drar pektån ner sig heeeeela tiden- tar typ ½ minut så är det heeeelt sne. Ser helt galet ut. Tror faktiskt jag aldrig har kollat på ett "sendrag i tån" förut heller, hahaha. Aja, whatever. =P

Sara87
0

haha, sånt är ju skitkul!

Min kompis fick det i "pektån" en gång, den liksom la sej över stortån, jag höll på att skratta ihjäl mej, jag drog tillbaka tån i rätt läge å sen la den sej över stortån igen. Jag hade så ont i magen efter en stund så jag trodde jag skulle dö. De såg så roligt ut! XD

Faxlin
0

*Asg* Snacka om att detta var off topic. hihi
Men sendrag i tån gör skit ont ju.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[jenkass]
0

kallas det sendrag? jag får sådant ganska ofta, men har alltid trott det varit någon sorts kramp.

Sara87
0

#2 Ja, inte f*n är det skönt inte. Fick det när jag badade på Teneriffa, bara mitt huvud som stack upp ur vattnet å de gjorde ont som sjutton i tån å benet typ försvann (känseln alltså) å jag visste inte om jag skulle kunna ta mej in till land eller om jag skulle drunkna :S

Min kompis småskrek när jag jävlades med hennes tå, men det va de värt, tjänade säkert 20 år av allt skrattande ^^

Fruttisen
0

#3 Sendrag kallas det för, är muskeln på ett ställe som drar ihop sig och som man lätt åtgärdar genom att sträcka ut muskeln igen :) Olika personer har olika ofta, men de flesta har nog upplevt sendrag någon gång. Vader och under foten är vanligast.