Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 667 ggr
Alwyn
0

inget illervaccin!!!

Aaaah, jag får inte tag på vaccin till Tindra! Ska man ta hundvaccin sålänge eller? Kanske bättre det än inget?

elinn
0

Jag är inte alls insatt i hur allt funkar men jag tror inte hundvaccin är att rekomendera. Vi håller på med en namninsamling här för att få SVA att skynda på med ett nytt vaccin. Jag har hört lite olika men som det verkar är ett nytt vaccin på väg och borde finnas tillgängligt till hösten.

Kanske finns någon som kan svara bättre på din fråga.

Alwyn
0

Tack, men hon e så liten och är med mig ut hela tiden så jag kan nog inte vänta till hösten…. Det stod ju på inslaget im namnunderskrifts- insamling att hundvacc gav ett visst skydd…

elinn
0

Ja, jag ska osm sagt inte säga något säkert men har för mig att hundvaccin inte är att rekomendera till iller då det, precis som du säger, ger ett visst skydd men inte ett fullgott skydd. Jag hoppas verkligen någon annan kan svara bättre och utförligare på din fråga så du kan få hjälp. Lycka till =)

Alwyn
0

Tack för hjälpen dock :o)

tänkte mest att det kunde va bättre än inget alls…

Faxlin
0

Nej rekomendationerna ät att vänta. Det blir inte bättre med ett hundvaccin då de hundvaccin som används i Sverige nu innehåller ämnen mot fler sjukdomar än just valpsjuka.
Så mitt råd är ändå att vänta. Den enda fördel mitt i allt är att risken att valpen din blir sjk är rätt liten i dagens Sverige eftersom folk är duktig att vaccinera. Men självklart så håller dt sig inte i evighet så ett nytt vaccin är verkligen en viktig sak. I kväll lägger vi namnlistan på lådan till SVA och hoppas att de skyndar på för allas vår skull. Har du skrivit på namninsamlingen? Annars gör det. Dessto fler namn dessto bättre.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars