Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 777 ggr
kitty
0

trotsåldern?

som dom flesta vet kommer många illrar in i en viss trotsålder runt ett år. Tror ni att dom kan komma in i 2års trots?

Funderar ju över Melker som bytte beteende här nyligen, glömde av allt vad lådor var, kunde börja nafsas och ha sig igen. Nu gjorde han så efter nästan ett helt år hos mig, så jag antar att det inte längre handlade om att testa.

Någon som har någon käck teori?

kitty
0

ingen?

AlbaStiffler
0

de kan komma i trotsålder precis när som helst tycker jag. Speciellt när de byter hem… hehehe,,,

kitty
0

asso du tycker det?

ja, för han har ju som dom flesta vet, flyttat ett par gånger för många. Han anpassade sig väldigt snabbt till vårat hem och våra regler. Ha blev aldrig helt rumsren, men det funkade.

NU det sista  kunde han sätta sig brevid lådan och när man kom för att sätta honom i så sprang han iväg och försökte bitas om man skulle ta honom. Eller så ploppade han och tyckte att det här var ju en kanonrolig lek ;)

eftersom jag e höggravid har jag inte tid för hans trotsålder just nu och inte helelr möjligheten att krypa runt på golvet och torka illerbajs. Så, han är på sommarläger hos Sara. Men attans vad tomt det är här. Jag försöker ju planer inför hans hemkomst längre fram och försöker komma på hur jag ska bemöta honom.

Amy var också välrdigt dålig på lådan men nu förra veckan köpte vi andra lådor med högre kant och dom har hon gått nästan klockrent på. Tror ni att illrar föredrar vissa lådor?

någon som har några tips på hur jag ska bemöta situation melker om ett par veckor?

kitty
0

vill tillägga att Melker är den underbarasteilelr om man bortser fram ev.bajsproblem. Så, jag förstår inte varför stackaren ahr behövt flytta så mycket. Vill definitivt inte helelr att han ska behöva flytta igen, lovade honom nämligen att han skulle få slippa det. .

kitty
0

ingen som har några bra förslag på hur jag ska göra?

Musiken
0

nar pudding trotsade sa botjade jag ta henne pa promenad langre och oftare och sen gosa mycket med henne, da lugnade hon ner sig faktiskt. Kopte ny lada ocksa, vilket hjalpte mycket med bajsandet.

kitty
0

hmm… promenader funkar ibland men inte alltid.

Har ju som sagt köpt ny alådor precis, men han är ju inte hemam så jag kan inte avgöra om det har gjort någon skillnad. .

kitty
0

ingen mer som vet något jag kan göra?

Sara
0

Jag tror han kände på sig att nått var annorlunda och reagerade på det. Förhoppningsvis kommer det att bli bättre när du fått ut det "annorlunda".

Sen var det ju inte sååå länge sedan ni flyttade och han kanske reagerade på det oxå.

Illrar är knepiga.. Skrattande

Sara

kitty
0

ja jag vill hoppas och tro att det handlade om det annorlunda och flytten kombinerat med att han känner sig säkrare för varje tid osm går ( han har ju faktiskt flyttat en del).

Mne, skulle det visa sig att hans rumsrenhetsproblem inte blir bättre vet jag itne vad jag gör. kan inte ha en liten som kryper och en iller som trotsbajsar 15 högar på 1 kvadratmeter. .  

och jag skulla vilja påstå att Melker tillhör den knepigare kategorin illrar ;)

Ceciliaolucifer
0

#4 varför skulle han behöva flytta igen då?