Rödprickig svans
En lite fnasig, rödprickig svans- vad är det för något? Socker har också blivit lite röd/grå på svansens undersida…och pälskvalitet på dom hären är lite "strävare, fnasigare"…någon?
kan inte det vara en eventuell sommarsvans som är på G?
har hårväxten blivit glesare. . ?
Röda/svarta prickar är rätt normalt på somrarna… vet inte exakt varför de får det men de flesta får det nog.

Det har hänt att vår iller har fått rödabruna prickar på svansen när hon inte har badat på länge. Vid tvätt har de försvinnit direkt, så antagligen har det rört sig om ansamling av döda hudceller. Du kan ju testa att tvätta svansen försiktigt med mild tvål eller milt schampo. Men det kan kanske också bero på eksem eller matallergi.
Ärligt talat så tycker jag det är ruskigt svårt att tvätta svansen på mina illrar.. De avskyr att bada/duscha och jag har bara 2 händer.
Sara
Så har groggie också (albino) men han har ju även sina svarta hårstrån på svansen =/

Fick ett tips om att det enbart kan röra sig om tilltäppta porer, vilket i princip bara kommer på sommaren- då de blir så varma. Håren har inte blivit glesare, inte vad jag anser iaf. Ska till veterinären om en halvtimme, uppdaterar därefter!!

Svansen var det typ inget fel på enligt veterinären. Däremot hade dom öronskabb IGEN. Jävla fucking skit djur, vart kommer dom ifrån?? Hädanefter ska jag seriöst sanera mig själv när jag varit utomhus och hos andra människor, samt se bevis från vetten att dom inte har något! Så jäääääääävla onödigt.
Det finns en klubb som heter HATA SKABB! Vill du vara med? 
Sara

#8 Joinar direkt.

#8> hehe, tror jag är ordförande för den klubben. :-)
# 10 
Sara

#10: Då är jag vice ordförande. Att köpa skabb medel till tio illrar det är ingen hit kan jag lova.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#12 Man borde kunna köpa det på dunk?!

*affärsidé som jag ska bli rik på*

#14 Kanske kan sälja in det på ICA och Coop så småningom också =P

#13: Dunk?? Fat hade varit bättre här hemma :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hm få se om jag kan namnet rätt .. tror antingen laxolja eller vetegrodds olja man kan ge för att dom ska få bättre pälls