Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 576 ggr
Musiken
0

Iller-deo

Nagon som har nagon erfarenhet av s.k. iller-deodoranter? Har tankt inforskaffa det till grabben innan han ar gammal nog att kastreras, men det kanns ju onodigt att lagga ut pengar pa saker som inte fungerar :P

Faxlin
0

Jag skulle inte slänga ut pengar på det. Illrar vill lukta iller. Badar du dem eller sätter dit deo så kämpar de bara än mer för att lukta iller. Vilket innebär att det luktar en salig blandning av deo och stark iller lukt.
Bästa sättet är att tvätta sakerna som de sover i ofta, var ute myckt med honom och så klarar man sig rätt bra :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Som ÅsaF säger, så klarar man sig väldigt långt på att hålla efter sovsakerna, samt att torka golven ofta hemma. Själva illern luktar mindre iller med då tycks det mig =)

Musiken
0

Da var det som jag tankte da! Dock blir det svar att skura golv eftersom engelsmannen ar sa himla fortjusta i sina ruggigt fula heltackningsmattor >(

Aviendha
0

#3 Ooops, sorry. Glömde bort mig.. Ja där måste det fastna en hel del lukt.. Tycker att det är ofräscht med heltäckningsmatta, och det kan inte vara lätt att ha iller där. Våtdamsugare kanske?

Det måste ju vara ett h*lvete om hon gör utanför lådan.. Mina tänker att om en råkat gå utanför, och det finns liite lukt kvar, då är det helt ok att gå utanför. *suck*

Faxlin
0

Att ha iller och heltäckningsmatta känns som värsta möjliga kombinationen. Inte så fräscht precis.

Audiatur et altera pars

Musiken
0

Jo, jag vet.. Har funderat pa om det kanske skulle fungera att lagga ett slags plastgolv over som man bara kan ta bort nar jag flyttar vidare om nagra ar?

Faxlin
0

#6: Det lät ypperligt mycket smartare tycker jag. Okej det kan bli fel ändå. Men risken för ett förstört golv är i alla fall mindre.

Audiatur et altera pars

Musiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kikat runt lite granna nu och det finns ju sana dar plastmattor som ser ut lite som kakel eller tra (beroende vart man gar) utskurna i kvadrater. Tror ni att det skulle fungera att ha sana som en bred list utefter vaggarna kanske? Och sa en vanlig matta i mitten som jag bara kan slanga in i tvatten om en olycka hander? Det kanns ju billigare an ett helt golv.

Har gjort en skiss pa hur det ser ut nu och hur jag tankte att det skulle se ut med plastmattor + vanlig matta

Musiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

med plastmattor och vanlig matta

(det ljusbruna ar da sana dar plastmattor utskurna i kvadrater och det monstrade i mitten ar den vanliga mattan)

Robinsnel
0

En okastrerad hane brukar förr eller senare börja småskvätta lite här o där och revirmarkera.. det kan vara var som helst men gärna på föremål på golvet…

Musiken
0

Jo, dock ska han kastreras sa snart han ar fardigvuxen :)