Leksaker
Här hemma så är det lite trist. Ingen av muränorna gillar leksaker!
Tacka vet jag Chade, pingisbollar, små mjukdjur, det var hans melodi. Nu ligger allt detta och skräpar.. Avi gillar pennor, och saker som kan tas för pennor (rakhyvel, bertick med plasthantag, skruvmejslar, tumstockar mm)
Men det är inte lek, de skall bara gömmas där de skall ligga, i skrivbordslådan.. *suck* Mönstret bryts av en enstaka skosula som oxå hamnar där.
Phoenix är ännu sämre. Ibland släpar han på en nalle som är större än han själv, men han börjar "växa ifrån" den.
Känns som om jag testat det mesta, men det är inget de vill leka med. Fram och kika lite, sen går de. Rullar man en boll så kikar Phoenix medan Avi kutar dit och kollar om den rymt ur lådan, ev att hon bär dit den iaf.
Någon som känner igen sig? Jag vill ju kunna aktivera dem. Avi kan busa med händerna, men Phoenix fattar inte vad som förväntas.
Finns det nåt knep eller så?
Paulina

Jag har ingen aning. Pudding ar likadan. Hon vill inte leka med handerna (om hon inte ar riktigt uppspelt och misstar sig, men man ska val vara tacksam for det kanske), hon vill inte leka med leksaker. Det enda som duger for henne ar att bli ivagskjutsad over golvet och att hoppa i en prasselpase. Det ar kul det! Ibland kan hon leka tafatt med fotter och handdukar ocksa, men det verkar mest vara for att hon ar sa trott pa oss och ger med sig och leker for att vi ska sluta "tjata" pa henne :P
// Amanda
Grumme är likadan. Ibland kan man jaga upp honom när han är i sängen genom att "slänga" kudden på honom eller busa lite i täcket, men leksaker och händer dissar han totalt.
Nintendo är inte heller så förtjust i leksaker. Kastar man en tennisboll springer hon efter den, biter lite i den och drar sen in den bakom en fåtölj eller annat lämpligt ställe och sen var det inget mer med det. Men man kan leka med händerna med henne, hon nafsar bara lite och vet att hon inte får bita för hårt.