Ledsen :'(
Hoho
Jag har sovit på saken nu och inser att detta är för pappas skull. Huset betyder mer än bilarna. Meeh, det är jätte tråkigt att han skulle jusst ta min bgil, min ingen vill ju ha nån annan ;) Med min vanliga tur :( jaja, vi kanske kan köpa tillbaka den sen när vi får pengar! 
Och pappa lovade mig igår att vi skulle vara överrens och så bad pappa mig tänka till lite vuxet nu och tänka på vad som är bäst ;-) Så jag insåg väl det, meeeh älsklingen ska flytta tiil Estland då, så jag kommer typ inte kunna få se hur sen ser ut sen, eller vågar man se hur den har chanserat!? nepp, jag kommer bara att må dåligt då efter allt man har gjort med den.
Jaja, Snart kommer vi att få en bärgare
som pappa ska renovera och byta grill och grejjer på. MOHAHAHA :D Jag tycker att det ändå värkar ganska bra. Och som SNÄLLA MADDE SA; Jag kanske kan få en iller sen då. :D Det ända som var coolt, det var när han grog i Max i bara en sekund, eftersom att annars kan ju motorn varva över och typ sprängas ;( men iaf, det läät jätte häärftigt :D och sen avgas röret som går upp där vid saftblandarna! AAW :D Kanske blir en bra sommar tillslut. Ja det är klart. Jag har fått ett ridläger på Karlshem i drottningholm, och sen så var jag i skokloster och red på mina kompisars häsar och grejjer, och snart ska jag upp till Laxå och rida med mina kompis där på ett arabiskt fullblod och det har jag aldrig gjort, men ååh vad jag lääängtar! :)

INGEN ILLER, INGEN BIL. bläääääääääää på allting :(
Han gör helt rätt.
En sådan som tänker köra 110km/h i stan skall varken ha körkort eller bil.

HA-HA-HA det var lite ironi i det hela!

Tråkigt att allting verkar vara mot dig just nu. Men du kan ju alltid köpa en likadan bil när du blir vuxen. Det är ju din far som antagligen behöver en praktiskt bil.

#8 Precis, du tänker exakt som min pappa, han kommer att dra in pengar på bärgaren, och i bytet så får han EN HEL FIRMA OCH GREJJER! Men det är ju min 
#9: Men om din pappa kan starta egen firma med hjälp av bilen så ni har pengar och mat på bordet så är det ju en jättebra ide. (Kanske blir en iller i framtiden då han kanske tjänar lite mer pengar
)
Sen förstår jag att du tycker det är jättejobbigt att han vill sälja just den bil du gillar och vill ha. (lider med dig)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#10 mm han kämpar varje dag med att behålla huset eftersom att han fick sparken från sitt jobb där han känade äkligt med pengar, det var därför han började bygga huset och så fick han sparken.
Vet ej om jag kan tro på detta, men han som har bärgaren nu sa att om man jobbar sten hårt en dag så känar man 4000 kr. och det är ju ca. 120 i månaden! det är ju super, men min vackra bil då!
VET NII? han ska flytta ifrån Sverige och bo i Estland, och bilen kommer att få följa med och han kommer att köra saker på flaket så att mitt flak som jag har fixat kommer att repas sööönder! :'(
FAN FAN FAN FAN!
(en bild på vårat hus, för dom som inte har sett) :(
#10 Min sambo kör bärgare och en bra månad brukar han köra in 140 tusen.

#12 det måste jag medela honom! Vad heftiga pengar!
Men han får självklart inte ut så mycke. Han ska köra in 80 till företaget och på resten får han bara en vis procent.

Ska kanske tillägga att sambon kör tungbärgare och dom jobben ger mer pengar.

Hur mycket lastar den då?
Detta är också en spec byggd som tugbärgare! :)

Men jag fick lock för öronen när han drog i max gas på gasen på "flaket" om man säger där gaffeln är! fyfan vad coolt det var 
och så går avgas röret upp sådär vid saftblandarna ;) med regnskydd på så locker på avgasröret åker igen och upp när man gasar som på en långtradare eller en traktor! HUR BALLT SOM HÄLLST! :d
12 ton på flaket och 10 ton på stickan "gaffel"
#21: Men tjänar man bra som bärgare??? För i så fall kan jag förstå din pappa eftersom han behöver jobb.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Sådär. Sen finns det ju många stora etablerade firmor i sthlm som man ska konkurrera med. Men en bra månad för manfred runt 20 men då jobbar han väldigt mycke. Känns som han aldrig är hemma. Det är nätter och helger ofta då.

#22 mjo, min pappa behöver ju lixom det! =(
men fan va surt med min bil! :(

Vad tycker ni e finast/snuggast/ och allting, min bil som heter råttis, då det låg en gosedjurs råtta i den när vi köpte den och för att den är så rå, eller bärgaren?
men det är häftigt sound i bärgaren när man drar på full gas! det låter dom 30 race bilar! fattar inte att den gick över varva talet! :o
de ksotar ju end el om bilen ska stå å vänta på dig i fyra år, hehe.

nepp, för att vi ska ställa av den! isånntfall! Den kommer att stå skriven på mig och grejjer då. aaaw min bil <3
hmm… om din far kämpar varje dag för att rädda ert hus, är det väl inte för mycket begärt av dig att släppa "din" bil… eller vill du hellre se att ni blir hemlösa? Förstår att du är ledsen men ibland måste man prioritera och tänka på vad som är bäst för familjen.
bara en tanke, hoppas det löser sig för er!

de har väl "sånt hus" eftersom de har tjänat ihop pengar förr, betyder inte att de har pengar nu, ibland får man försöka se förbi sina själviska intressen och tänka logiskt. jag menar den kostade 160 ooo kr :P börja spara pengar nu å köp en egen bil sen, de känns bättre än att få en bil. jag köpte min första bil själv när jag var 15. har aldrig krävt nått av mina föräldrar. inte sånt iaf, tänk vad mycket pengar de lagt ut på en under uppväxten, jag skulle skämmas att be om en sån bil.

#30 hehe så tycker du ja! ;) Men min pappa har lovat min ena hans trans am också när jag har gått ut skolan med bra betyg
#31 Jag har kört båda bilmodellerna och det är fortfarande bara kraftiga motorer under ett snyggt plåtskal.
Dom duger inte till att bo i på vintern, vilket jag tror du också inser. Står valet mellan att kanske bli tvungen att lämna sitt hus eller sälja den/dom bilar som ger mest pengar tillbaka.
Då är valet väldigt enkelt, om man inte är beredd att bo i ett snyggt kallt plåtskal på vintern!
Mvh Ammi
#32 jag håller med. Vi har vart tvungna att sälja två av våra bilar. Den ena ville jag väldigt gärna ha som bil sen när jag fixat körkortet och den andra va en väldigt eftertraktad bil som manfred hade svårt att släppa taget om. Men vi hade inte råd att ha dom kvar för vi behövde pengarna.
Nu har vi bara en bil som vi använder sen har vi en cheva silverado som manfred ska fixa iordning när vi får lite stadigare ekonomi. Det är bara materielt och det finns fler bilar. Det är inte den enda. Jag har hellre nånstans att bo.

#32 såå taskigt har vi det inte! oh my… Jag tror att det har blivit lite mera överdrivet hmm, men pappa säger så iaf! men asså, hmm… Pappa behöver ett jobb, den saken är klar…. men vänta nuuuuuuu! Vad ?? vad för bil har du kört? vet du vad den heter?
#34 Säger pappa så, då tänker han antagligen lite längre än till nästa månadsinkomst. Att ha hus, handlar om att planera ekonomin flera år framåt.
Händer något (t.ex. arbetslöshet) så måste man ta hänsyn till det när man planerar för framtiden. Pengarna huset kostar varje månad, måste komma in någonstans ifrån, man kan inte bara vänta och hoppas att det löser sig, på nått sätt.
Jag har bl.a. kört dom du tagit upp, i tråden.

#35 jag trooor pappa vet det ;)
Vad för biiilar? jag har tagit upp ganska många ;)

Förlåt att jag säger det här men.. fy sjutton så bortskämd du låter när du håller på så här Roxanne.
Din pappa har betalat bilen och gör vad han vill med den. Vill du ha en bil när du fixat körkort köp en för egna pengar. Har du dem inte? Då kanske du förstår att det handlar om mycket pengar och att din pappa kanske behöver dem till sitt nya jobb.

Nää, han behöver inga pengar till sitt nya jobb! och jag skulle aldrig ha gjort den här tråden för INGEN förstår ju ;) och sen så är det lite privata saker som jag inte kan gå ut om, och om alla visste dom så hade ni förstått mig. Och jag är inte bortskämmd ;) vi har massor av bilar, och då kan man väl få ha sin favorit? nähäääpp men det har jaaag sorry-

Jag förstår synvinkeln från båda hållen, det var inte länge sen jag var barn/tonåring och tänkte hur orättvist det va att jag inte fick det jag ville.
Men nu förstår jag (efter jag har bott hemifrån 5 år) att det handlar om pengar och man måste prioritera. Man kan helt enkelt inte få allt i livet.

#39 nepp =/, de e så tråkigt.
jaja, ;)
Stackare Roxanne, din fina älsklingsbil =(

#41 precis. Men det känns som om jag är lite fiende med dej Grisknorr, hihi skoja bara ;)
#42: Hihi, pga tävlingen? ;) Ja grrr, vänta bara jag ska ta dig!! 

#43 du tar mig aldrig lilla gumman ;)

aha, ni är för roliga. Fast fortsätt gärna tävla mot varandra, ger oss fler namn att skicka till Sva så de som vinner på det är illrarna. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#44: Vänta du baraaaa.. *you can run but you can't hide* mohaha ;)
#45: Hihi japp. Skönt att det inte är helt ute med vaccin utan att det verkar som det redan är på gång. Lite status till oss också att lyckats samla in flest namn ;) Tror thaijna (hur stavar hon det?) också är på G faktiskt.

#47: Helt klart så är det något de kollar på. men som de sa, de är inte säkra än. Ska kolla mer till hösten. Känns inte som om det är tillfredställande. Så vi samlar på och så sänder vi in listan och sedan får de se att vi som har illrar sätter detta högt. ;-)
Audiatur et altera pars

#46 ttttttttttssssssssssssssssss gå och lägg dej! detta sköter jag! ;;) AHAHAHAH skojja :D
du ska också vänta! vad är ditt mål? ;) mitt är 500! KLÅ DET DUUU!
#49: Då är mitt 1000 ;)

*Asg* Ni är så knäppa, fast på ett sött sätt. ;-)
Audiatur et altera pars

#50 nu duuu, nuu duuuu,…………………
Jag tänker då inte säga vad jag planerar att göra! mitt mål är 25.000 ;)
#51: Ja roxanne börjar få värmeslag ;) 25.000, ja du hör ju vilken knasboll ;)
#52: Lycka till med 25.000 gumman, jag håller tummarna för dig ;) Hihi. Ska samla på mig massor med namn, och bara lägga ut lite, sen PANG lägger jag upp 200 på en gång, då blir du skraj minsann ;)

#53 hahahahahaha bla bla bla bla

#47 Jag är alltid på G ;)
Fast ni leder stort :P

Det känns som om Thijna kommer att hitta på någonting oväntat! Inte bra, inte bra ;)

hihi Måste bara få säga;
PAPPA SKA INTE BYTA BORT CHEVAN MOT BÄRGAREN :D 
gissa vem som är glad. *smajl*
Det är så att han var kriminell. Först när pappa och jag skulle åka och kolla på bärgaren så säger han att han först inte kom in i garaget för att nyckeln var borta, så vi fick skjuta upp på tiden. från 10-11. Och sedan så ringer han pappa (jag var fortfarande hemma) och säger: Jag har fått böter för fortkörning, så jag kan inte köra.
Sedan så kom pappa och hämtade mjig, och vi åkte dit. Då körde han sin andra röda bil och så sa pappa: Men hade du inte fått böter för fortkörning?
-Joo, men dte var ju på bärgaren. Så pappa och jag fattade ingenting, först hade ju han fått böter. Sedan hade bara bildn fått böter. Och sedan så körde han bärgaren iaf sen när vi kom (?)
Jaja. Sedan så ni ser på bilderna på bilden så finns dte ett tele nummer, och det sökte pappa på nånstans och fick fram ägaren på telen haha han sod inte som "ägare" på mobiltelefonen. Sen så sökte pappa på reget på bärgaren och det gick också till nån annan.! Och nyligen så hade han pucklat på en invandrare och typ åkt fast, och aah som ni förstår med denna text så är de nått fuffens. Visst kan pappa fortfarande byta, men riskerna finns att dte blir problem i framtiden med bilden sen.
Jusste. Och när vi kollade på den så finns det ju spakar där bak som sköter själv Gaffeln som lyfter upp bilarna, och grejjer.
Pappa- Hur funkar dom här då? (bilen var avstängd).
mats- Det kan vi ta sen när bilden är på. Jusst bara för att känna på spakarna och se vad som händer och direkt därefter säga: ah, så händer det med den spaken. och osv. Han kunde inte ens bilen.

Roligt för dig att du får behålla bilen. Men samtidigt trist för din pappa att affären som verkade lovande inte blev av. Men kanske bäst under rådande omständigheter. Inte skojigt om det blir tjaffs med ägarpapper sedan.
Audiatur et altera pars