Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 3482 ggr
LiindaLarsson
0

Ute burar!!

Hejsan jag vill ha lite tips hur jag ska bygga min ute bur..

bilder är välkomna

/Liinda

camillaalnebring
0

Hej jag har byggt min egna iller bur.. Den är 3 meter lång och 1,5 meter bred.. har satt in massor med rör och olika våningar. kan ta kort på den om du är intresserad!

LiindaLarsson
0

Jaa jag är intresserad :)

LiindaLarsson
0

putt ska bygga den i dag 31 maj 2008 så jag beehöver bilder och tips rätt fort

Den ska vara:

*snygg

* illersäker

*ha skuggskydd

*sovrum/sov plats

***massor med rör och leksaker
**

*vill inte heller att dom ska kunna gräva sig igenom botten av buren vad ska jag ha där?

/Linda

skrollan
0

kan du inte göra en sådan som som ser ut som kaninbur som var en länk här nyss, står på ben och ena rummet är plankar som skugga och det andra rummet är somnät? :)

Roxannee
0

Ja den buren var ju snygg också! :)

Faxlin
0

Cilla har ju en snygg bur. Kommer inte ihåg vart hon lade sina bilder på den bara. Men de finns här inne. ;-)
Jag håller på med en, men den är inte uppvisningsbar på långa vägar. Då jag kört fast i ett av jobben jag inte bemästrar. Nämligen svetsningen av galler. Inte riktigt min grej. Jag hatar gnistorna som blir. ;Men jag ska ha den klar i sommar. Så till hösten hoppas jag kunna visa ett resultat av hur den är gjord från början till slut.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaLarsson
0

Håller på med buren nu gör bara en änkel bur sen ett stort hus dom kan vara i bilder kommer på månadg :)

LiindaLarsson
0

putt

Sarah
0

Här är min. Vi har grävt ner bräder (grävde med ett spett så det skulle bli tunnt:) ) Zinkstaket  runt om och rädjursnät som tak.  Lägger stora stenar allt eftersom de gräver längs med staketet och ännu har ingen rymt :) Det kommer mer inredning och även bolåda är på g. De har ett rör som går från ett källarfönster så att de kan komma och gå som de vill dygnet runt.

http://iller.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=970c800d-d0b9-4624-b1d6-5786d3fc182b&Filename=Burbygge.jpg

LiindaLarsson
0

fint har kollat på den :) men mina ska bara vara överdagen så :)

Ceciliaolucifer
0

#6 snygg och snygg ;)

Det här är min bur, inte världens snyggaste bygge men fullt dugligt! Det är tänkt att jag ska bygga ut buren men jag orkar faktiskt inte det iår då vi har byggt så mkt annat. Om jag gör ngt med buren så blir det taket som ändras, det ska byggas om så att man kan stå i hela buren, och sen blir det ytterligare ett plan dem kan vara på. Sen ska allt bytas ut till minknät då jag har haft hönsnät som har funkat perfekt, men nu så kommer jag att göra ett hål från buren in i stugan där vi ska bo i sommar. Så att dem kan gå ut och in precis som dem vill. Så dem får minimum 10kv till!

skrollan
0

tcyker det verkar super skidigt attr man typ har en leksstuga som man sedan bygger nät runt så dem har inne och ute mäjligheter ;) så fina era bilder!