Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1266 ggr
Faxlin
0

Iller uteburar

Hur har det gått i sommar? har ni som tänkt bygga burar gjort det? Hur blev det? eller har ni börjat planera något?

Själv går byggandet sakta men säkert, det kommer i alla fall bli en bur klar innan vintern här hemma. Nu sitter gallret på plats i väggarna, men det saknas golv och tak. Och ja  något viktigt. En dörr så man kan komma in. Just nu står det liksom ett kvadratiskt galler på tomten som är ca 2 meter hög. Helt utan dörr. Undrar hur mycket grannarna undrar över den. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag såg ju en början på buren när vi var upp. Så det ska bli riktigt kul och se korten och din berättelse om just ditt byggande i en artikel sen. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Flisa
0

jag har byggt en bur med pappa jag, fast den tog bara några dar och det ska bara vara en innebur som den kan gå ut och in från :)

klarsferrets
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag fick ingen tid till det men nu har SARA E hittat en bur på blocket som jag tänkt jag ska gör om dels med ute gård och os.v. problemet är ju att jag måste ha två stycken men tanken är att den ska se ut ungefär så här

Faxlin
0

Den var ju mysig.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Kan tala om att den är välbyggd och jätte fin. Jag umgås med dom som har gjort den då dom har köpt valp av mig för några månader sedan. Dom har nu byggt en ny större bur då dom från i fredags har ytterligare en liten tös hemma till Zeico som dom köpte av mig i början av juni då han var ca 10 veckor. Har själv hans syster Agnez elle Zena som hon heter i stamtavlan, dom valparna är nu snart 6 månader. Sina som deras nya valp heter är ca 10-11 veckor nu. Men buren är jätte bra, sa till dom, att hade det inte varit för att jag har 9 illrar, så hade jag själv köpt den, för den är jätte fin.

klarsferrets
0

vad kul .vist jag håller med den är kan fin hoppas dom får den såld .

min tanke var att bygga den större har skissat på den nu och då blir dom 1.80 höga 2 m bred o 1.5 lång.

Smeagol
0

Hm,,.,ja det var ju meningen att jag eller jag min pojkvän skulle bygga en utebur till smeagol i våras. Hm…men det gick inte så bra kan jag lova. Jag hade ju min ide om hur de skulle se ut och han hade sin ide. Men ingen av våra ider blev nå vidare bra. Får väl se om det blir nå bygge nästa sommar kanske.?? Fast frågan är ju om det behövs eftsrom han ändå brukar gå med en lång lina på sig. Han älskar verkligen det. Och då har man ju honom under uppsikt och sedan kan han ju krypa under bryggan och lägga sig…=)

-eM-
0

Hm, min utebur blev aldrg klar. Finns ju dock vissa orsaker till det. Så nu tänker jag skrota den.

Ceciliaochlucifer
0

Killarnas! :)

Den ska byggas ut till nästa sommar & bli mkt större!

Faxlin
0

Den såg mysig ut. Roligt att få se vilka olika lösningar som finns.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Jag skulle ha byggt en utebur i sommar, men då det var så varmt och han som ska hjälpa mig själv håller på att bygga ut sitt hus, så blev det inget av den i år. Men han har lovat att hjälpa mig till nästa år, ev så ska vi då också bygga den stora inneburen på mitt rum. Den kommer att bli ca 200x180x180 så att alla 9 kan sov i den på samma gång om dom vill, vilket det blir natte tid. Håller just nu på att skissa upp den, lite knepigt då den kommer att bli hopfällbar och ska ha hjul för lättare städning. Kostnad för bägge burarna kommer att sluta på ca 5000-5500:- när allt är klart.

JossanH
0

#9 äntligen fått se en bild!! att det tog så lång tid!!Skrattande

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaochlucifer
0

Några fler med uteburar?

Borgarn
0

Kom och tänka på en sak, när ni har illrarna i ute-buren, har ni toalådor där med? eller får dom göra sina behov var som helst och så städar ni bort allt sånt sen?

Faxlin
0

Jag vet inte hur andra har faktiskt. Och min utebur har inte kommit så långt än så jag vet hur jag ska göra. Men inne i huset deras blir det låda i alla fall.

Audiatur et altera pars

[Falo]
0

#15: Tror det är ganska klokt att ha toalåda även i uteburar så att de inte blir osäkra på vilka regler som gäller för lådorna. Om man inte har bestämda toaplatser ökar troligtvis bakteriemängden i maten också.

Ceciliaochlucifer
0

Jag har lådor!! Massor, men det blir jobbigt när det regnar ;)

JossanH
0

ni får köpa täckta lådor!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Eller ställa in dem i husen så regnar det inte i dem.

Audiatur et altera pars

Ceciliaochlucifer
0

Lite bilder tagna på uteburens innehåll!

Ceciliaochlucifer
0

En till..

Ceciliaochlucifer
0

En andra..

Ceciliaochlucifer
0

En tredje

Ceciliaochlucifer
0

En till..

Faxlin
0

Att uteburen innehåller en iller känns ju bra i alla fall. ;-)
nej skämt och sido, de ser ut att ha en riktigt fin bur där.

Audiatur et altera pars

Ceciliaochlucifer
0

More..

Ceciliaochlucifer
0

,…

Faxlin
0

Mysiga bilder cilla.

Audiatur et altera pars

sarae
0

Det ser ut som ett riktigt iller pradis! har sett både jord å blomkrukor å rör! avundsjukan är ett faktum ;)

Roxanne
0

Ceciliaochlucifer More  picts :) på buren :D och jag kan ana att dte är fler som har burar här inne på forumet, så lägg ut nu lite bilder :)

Ceciliaochlucifer
0

Jag har faktiskt massor med bilder på uteburen, där man ser vad som faktiskt finns i den, men dom bilder ligger på en cd skiva, innehållande typ 500 bilder ;) Nettans fel..

Nettan
0

Mitt fel?!  Vem snodde åt sig kameran och fyllde mina minnen?

HUH?!

Faxlin
0

haha, ja så var de igång igen. Cilla och Nettan. Jag förstår så väl Cilla att Nettan tvingade dig att använda hennes toppenkamera. Hmm, kan se vad hon fick truga stackars Nettan för att du skulle fara loss och fota med denna helt underbara kamera. *längtansfull röst* Vill inte alls ha en sådan kamera, inte avis för fem öre. Jag lovar.

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

ahahah hahaha brukar du "bråka" hah? :P

Sabina-old
0

Max bur är inte riktigt färdig än, någon gång framöver så ska vi även bygga en övervåning i buren … men den fungerar ändå Skrattande

Sabina-old
0

Maxens lilla egna pool….

Madde
0

pool är riktigt populärt här hemma. =))

cannaydia
0

Sabina hur har du löst bottnen så han ej kan gräva sig ut? *nyfiken & försöker kläcka planer*

Faxlin
0

Vilken mysig bur Maxen har sabina.
Nästa vår hiooas jag min står färdig också. Det är i alla fall inte så mycket kvar på den nu:-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Hur har det gått med din Utebur åsa???

vivica
0

jag undra om när i bygger uteburer gräver i nätet en bit i jorden för att dom inte ska gräva sig ut eller?

Faxlin
0

Jadu Madde det står nätväggar här hemma. Nu fattas taket och golvet;-)
Men det blir nog bra med tiden.

#41: Här har vi grävt ner lite i backen innan vi reste väggarna, på det sättet kommer väggarna att gå ner i marken en bit. Sedan kommer jag lägga nät i backen. Allt för att den ska bli 100% rymningssäker.
Nätet jag använder är rostfritt så det ska inte vara ågra problem att ha dem nergrävda heller.

Audiatur et altera pars

Sabina-old
0

#38 Jag har nät under också och sen har vi lagt på gruset/sanden förhand sen.

LiindaLarsson
0

puttar denna fina tråd.. :)