Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 1337 ggr
-eM-
0

RÅN PÅ ÅLAND

Ja det är sant, det har hänt! Aldrig i mitt 20åriga liv har detta hänt förut! Och jag som jobbar bara några hus ifrån och i en guldsmeds affär. Tror ni man varit nervös idag?!

Här kan ni läsa, mest står det i våra lokaltidningar, men ddet står även i svenska tidningarna.

Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,869886,00.html

Expressen
http://www.expressen.se/index.jsp?a=654013

Ålandstidningen
http://www.tidningen.aland.net/

Nya Åland
http://www.nyan.aland.fi/

-eM-
0

Inget nytt. Hoppas inte dom är kvar här..

Faxlin
0

Förstår att det varit nervöst för dig idag. Antagligen är de inte kvar. De har nog satt sig på en färja till oss i Sverige ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-eM-
0

Men det är nästan omöjligt att ta sig härifrån med färja när det händer något sådant. För dom kollar allt. Så dom måste nog ha tagit sig med privat båt fast det är nog å svårt för det flyger helikoptrar och saker runt här hela tiden nu.

Faxlin
0

hmm, de kanske har lyckats smita igenom. Inte för att vara elak, men polisen är faktiskt inte det smartaste släkte som finns ;-)

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Men det är ju lite hårdare här när det är demilitariserat.

Madde
0

Eller så är de kvar på Åland. Sitter och trycker på pengarna tills det har lugnat ner sig. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

trollet85
0

Polisen är ju som sagt inte dom smartaste.

När polismorden va här nere i Malexander så va min kille me o bärgade bilen. På skoj så drog dom för gardinerna bak i bärgningsbilen o polisen kollade inte va de fanns bakom.
senare har de kommit fram att rånarna/ mördarna tagit sej ut genom polisspärrarna i bil. BRA!!!

Faxlin
0

haha, ja inte är de smarta inte. När mordet var inne i Gävle våran 2005, visade det sig att mördaren åkt hem med blodiga kläder i buss. Men ingen hade pratat med bussbolaget. ;-)
När det senare på hösten mördades en till tjej i Skutskär så gick det 6 månader innan dom såg sambandet att tjejerna bott i samma fosterhem. Hmm, ja, de är inte de smartaste. Tyvärr är det bara att inse.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Japp, fast poliserna här är nog lite bättreän så. Händer ju inte så mycket här mer än fortkörningar och trimmade moppar. Så när det händer stora saker så brukar dom alltid få fast tjuvarna/mördarna.

Haha, en gång var det ett fyllo som försökte råna posten med vattenpistol :) Kan lova er att han åkte fast direkt utanför posten. Ganska smart drag av tjuven.

Faxlin
0

haha, ja kanske är de mer nitiska då de har tråkigt med de alldagliga sakerna;-) Hoppas det.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Ja, vad jag vet så har dom fått fast alla hittils men det här verkar knivigt. Har ju aldrig varit något liknande här. Men idag på eftermiddagen hittade dom ytterligare en svensk och norsk reggad (Ja den hade en svensk skylt fram och en norsk bak) flyktbil så finns risk att dom är kvar här.

Brr, är lite läskigt att vara ensam hemma :)

Borgarn
0

Ojj Rån på Åland händer ju inte varje dag! Räcka ut tungan
Åh, nu vill ja till Åland :(, dom säljer ju världens goaste munkar där! (dom därra med Rosaglasyr, världens goaste munkar :D, men dom finns naturligtvis inte i sverige!) och så säljer dom mumindrickan! :)

Aja, hoppas dom får tag på bovarna!

Nettan
0

eM  jag tror du kan andas ut. Om de kom över så pass stora summor så tror jag knappast att de traskar hem till dig och rånar dig på dina illrar  ;-)

Men jag förstår din oro. När jag var över till Åland så var jag som alltid hysterisk med att hålla koll på min handväska. När dottern drog iväg med köpvagnen vrålade jag åt henne att omedelbart backa tillbaka så jag får min handväska så inga tjuvar kan ta den. Då kommer en expedit fram och säger till mig "vi har just ingen brottslighet här på Åland så du kan nog vara lugn". Som om den meningen skulle lugna mig som är ifrån brottsliga Sverige?

Faxlin
0

haha, Nettan jag ser dig framför mig. Stackars din dotter. hihi

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Hehe, nä man behöver nog inte vara så försiktig här. Bar aman inte jobbar på banken  ;)