Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 937 ggr
Faxlin
0

Färdiga grindar

Gubben tillverkade två grindar här för ett bra tag sedan. Nu har jag med mitt minne glömt vem som beställde dem. Men den som gjorde det kan gärna få höra av sig. ;-)
De står här i källaren och bara står liksom :-)

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0
Norrskenets
0

Putt putt

Jag kommer iaf att beställa inom en snar framtid av er iaf=D

Viskar: dom är ju så snygga dom där grindarna

Faxlin
0

Tack för putten :-)

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

har pm:at dig ;)

Faxlin
0

Tackar. ;-)

Audiatur et altera pars

LiindaLarsson
0

putt :) hehe jag håller på med en avspärning ska lägga in bild när jag är klar med den .. håller på att flytta nu så har inte alltid   :)

Faxlin
0

#2: De kommer dock kosta lite mer än 200:-. Det vart lite mer pengar i material än vad vi räknat med. Då vi ville ha gott om vinklar i grinden för att vara säker på att den inte hänger sig sedan. Men det bör bli ett pris runt 400:- för en normal grind i alla fall. Rätt billigt trotts allt om man jämför med andra. ;-)

Nu har vi i alla fall fått grinden hämtad. Så nu bara väntar jag på bild bevis att den kommit på plats så man får se hur den vart behandlad :-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Har du något kort på hur en grind ser ut?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Smeagol
0

#7 haha, lugn, vi har ju knappt kommit hem. Grinden står och ser prydlig ut emot en vägg, de är ju alltid något. haha.

De kanske slutar med att din gubbe får komma hit och montera den oxså!??

Faxlin
0

#8: Jag tänkte faktiskt inte på att fota Smeagols grindar. ;-)
Får se när gubben min gör klar mina till vardagsrummet. Beror på hur det blir med tiden liksom. Men ska fota dem när de sitter på plats. Jag har valt att krängla till det ytterligare för min kära gubbe till mina grindar då jag krävde att de var smalare på grund av platsbristen där de ska sitta. Så han har fått klyva bräderna och ha sig en del :-)

#9: haha, känner ni pressen? hihi
Nejdå bara lite skoj att retas lite. Skulle ha tänkt på det där med monteringen då gubben tillbringade 4 timmar i rättvik utan att ha något att göra idag medans jag föreläste :-)

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

#10 haha, jag förstog det. Nä men de händer lite grejer faktiskt, nu har gubben tagit fram hänglåsen oxså ;) Ska iväg och köpa olja till dem idag :) YEAH! Så detta ska nog bli bra till slut. (Y) Läängtar jätte mycket tills de blir klart, så man slipper hoppa över en plywoodskiva på nästan 1.10.

Faxlin
0

haha, ser fram emot att se resultatet sedan. Får se vem som får sina nya rindar på plats först. Du eller jag :-)

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

#12 haha. ska vi tippa på att det blir du eller?? skulle inte sätta mina pengar på att det blir jag hihi.

Faxlin
0

#13: Säg inte det, säg inte det. Gubben skulle sätta upp mina igår. Och då kom vi på att allt är fel. Vi har tänkt bak och fram då detta är ett dörrhål med väldiga höjdnivåer. Så inget stämmer. Inte bredden på grindarna och inte mina gångjärn. Så nu fick vi köpa nya och grinden måste kapas för att vi ska få till det. Sedan blir inte öppningen i grinden på mitten då vi vill kunna ha grindarna helt öppna och de måste få plats vid sko hyllan. Så det är mycket tjaffsande för att det ska bli klart här :-)

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

ville bara medela att efter mycket om och men är nu grindarna uppsatta :) Dock blev de ett för stor mellanrum längst ner så vi fick sätta dit några brädor. Men men. nu sitter den där den ska ialf :)

Kommer lägga in bilder lite senare när jag tagit några. hihi

Den ultimata frågan: Vem han först!??

Faxlin
0

Ohh, det här hade jag glömt. Mina sattes upp för ca 10 dagar sedan :-)
Jag ahr inte heller fotat kan jag säga. ;-)

Audiatur et altera pars

skrollan
0

vill se bilder!!! :)

Norrskenets
0

Du får säga till ÅsaF om du planerar att åka uppöver så jag hinner motta och beställa en eller två grindar av er=)

Faxlin
0

#17: Japp jag ska fota :-)

#18: Ohh, jag ska försöka komma ihåg det :-)

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#19 Va snällt=D

Sabina-old
0

Hej. Blir nyfiken när du säger grindar. Ska snart flytta och beöver just grindar. Säljer du? Har du bilder?

Faxlin
0

#21: Jag har foton någonstans på min ena grind och ska sedan fota den nya med. Sedan väntar vi på bilder på en grind som vi sålt.
Det är sambon och jag som snickrar ihop dessa grindar och vi har alltså sålt ett grindpar.

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#21 Har sett dom här inne nånstanns just när dom just hade börjat tillverka dessa snygga grindar och kan garantera att dom är JÄTTE snygga!=D

#22 Har sett dom men vill gärna se dom igen..bilderna i huvvet börjar blekna;)