Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 587 ggr
Theres
0

OT Svante!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag räddade Svante från Sigge (grannkatten). Fick ta in fingrarna i Sigges mun och bända upp. Nu ska jag bara hitta Svantes mamma.

golf.ifokus.se

Theres
0

=)

golf.ifokus.se

Theres
0

:)

golf.ifokus.se

Theres
0

:P

golf.ifokus.se

Theres
0

:D

golf.ifokus.se

Theres
0

Hihi

golf.ifokus.se

Theres
0

Svante

golf.ifokus.se

Theres
0

Senast jag räddade en kanin (så var det iofs en hare tror jag) och han (Tama) bodde i min lekstuga tills han blev stor och kunde klara sig själv, men nu är min lekstuga redan bebodd.

Sista bilden på Svante.

golf.ifokus.se

Sara
0

Är inte Svante oxå en vildis?

Sara

Theres
0

Svante är nog en kanin, ingen hare… skulle släppa ut honom, men han fattade inte att man skulle skutta iväg och gömma sig, så jag satte ner honom i uteburen nu där han knappt inte syns för den är så stor och han är så liten :P Han hoppade in i röret =)

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
0

Mamman lär ju inte ta tillbaka honom nu så du får nog hitta på en lösning eller föda upp honom själv som du gjorde förr. Funkar inte buren till honom då? Stackarn… vad söt han var! :)

Theres
0

Men jag vet ju inte hur gammal han är… ser han ut att vara så pass stor så han äter gräs själv, eller ska jag mata honom med något?

golf.ifokus.se

Tzatu
0

http://www.alternativmixen.com/kfv.htm

Här kan du hitta lite tips vad du ska mata den med.

Notera dock att det är olagligt att ha hand om vilda djur mer än 48 timmar om man inte har tillstånd.

lycka till!

Theres
0

Jo, jag vet, men det borde även vara olagligt att släppa ut en liten kaninunge alldeles ensam som knappt vet hur man skuttar, det är ju att lämna den åt döden, för grannkatten kommer hitta honom igen, om han inte lär sig skutta snabbt.

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

Det finns vell nått kanin.ifokus som du kanske kan fråga. Nån om dom lär kunna se skillnad på en kanin unge och en har unge. Skönt att du han rädd Henne/honom iaf=)

Tzatu
0

Det var inte så jag menade… Den lagen finns säkert till för att folk inte ska fånga in vilda djur och ha dom som husdjur, och för att dom djuren som faktiskt behöver hjälp ska tas till folk som är kvaliciferade att ge den.
Jag menade inte att du ska släppa ut kaninen, jag ville bara göra dig uppmärksam om att du begår ett brott som kan leda till dryga böter genom att behålla den. Kanske vore det bäst att ta den till något ställe med kunniga personer med tillstånd som kan ge kaninen bäst chanser att överleva?

AlbaStiffler
0

Den ser ju rätt gammal ut, så den äter säkert gräs. har du inte testat? Se till att den dricker åxå!

Men hjag håller med Tzatu. Kolla med närmsta veterinärstation eller liknande om hur du ska göra. Om du kan få tillstånd att ta hand om den tills den klarar sig eller om du kan lämna den till någon organisation. + att de kan ge dig råd om maten.

Sara
0

Det finns ju även vilda kaniner har jag hört..

Sara

FerretCrow
0

tyvärr avled den ju men varför tessan?

Theres
0

För mycket skador antagligen. Skulle nog låtit katten bita ihjäl den. Jag trodde inte han tog i mer än nacken, men idag började han hoppa snett.

golf.ifokus.se

FerretCrow
0

#19 oj då har nog katten tage någon nerv skulle jag tro