Bästa vän!
Jag har skrivit om det här förut, men jag känner för att skriva om det igen! Eftersom det nu för bara några minuter sen hände en sak som stärker min tanke om att djur känner av när människor mår dåligt!
Jag får väldigt lätt hjärtklappning, det kan komma från ingenstans! Så det fick jag. Jag gjorde som jag alltid gör, la mig på golvet med benen högt. Så låg jag där och inget blev ju bättre av att jag satt och tänkte på hjärtklappningen. Så jag behövde komma på andra tankar för att lugna mig. Så jag ropade på Cinkajou som låg och sov.
Han vaknade till och tassade mot matte. Han ställde sig på mitt bröst och började slicka mig i ansiktet. Mest på hakan, hans tunga är ju så sträv att det fortfarande känns, haha :). Sen när han hade lekt tillräckligt med matte och klev av mig för att sedan lunka tillbaka till transportburen där han låg och sov i sin hängmatta, ja då var hjärtklappningen borta!
Nu sover han sött igen! Tänk att han avbröt sin skönhetssömn för att hjälpa lilla matte! Kanske trodde han att han skulle få godis eller något när jag ropade, HAHA! Matte är stolt över sin lilla glädjespridare! :D

Va härlig:D komma sådär på kommandot när man ligger och sover, men vad jobbigt för dig med dom där hjärtklappningarna :/
Underbart att höra! Visst är livet värt att leva när man har sådana vänner!
Sara
#1 Jovars det är jobbigt. Men som tur är så har jag vant mig och vet vad jag ska göra. Lägga mig ner, benen högt, vara lugn och tänka på något annat. Då går det över, går det inte över på ett tag så tar jag lugnande tabletter :).
#2 Ja verkligen! Man blir så glad av att veta att det finns sådan villkorslös kärlek! Det är det bästa med djur, de behandlar en som man behandlar dom! :D

oo dom är ju underbara, elliott gjorde samma sak igår, jag satt i soffa nefter en panikattack och elliott kom och hoppade upp i soffan, upp på ryggstödet och fram till mitt ansikte och slickade mig i pannan på på näsan=)
#4 åååh! Vilka underbara små illrar vi har :D!

Låter som panikångest som ger hjärtklappningen va?
#6 Mycket riktigt. Men ibland så kan det komma bara sådär! Min psykolog tror att det är en panikångest som dyker upp i efterhand av någon konstig anledning… Mysko det där…

#7> Hade stressrelaterad panikångest förr. Så att så fort jag tänkte på jobbet började hjärtat klappra som en trumvirvel och jag började hyperventilera. Förutom att ta itu med stressen så löste jag mina fysiska hjärtklappningar med medvetenhet om vad jag gjorde när jag fick panik. I mitt fall började jag topp-andas när jag blev stressad, dvs att jag andades korta andetag som inte kom "från magen". Genom att i månader öva på att andas lugnt och med magen så slutade det tillslut. Utöver panikattackerna gav även toppandningen konstanta bröstsmärtor som jag hade dygnet runt i ett halvår. Kändes som hjärtproblem eller ett stort tryck över bröstet, men berodde helt enkelt på att muskulaturen över bröstkorgen spändes konstat pga att jag toppandades. Så jag hade alltså konstant träningsvärk i bröstkorgen. Kan vara något att tänka på…