Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1391 ggr
Faxlin
0

Photoshopade bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis installerat Photoshop och måste bara få visa mitt första resultat. ;-)
Klart medveten om att det inte är någon höjdare, men ni får ha överseende med mig. Är ju nybörjare. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Tycker att det blev en riktigt bra bild för att vara den första. =))) Och den var ju riktigt fin tycker jag personligen. Du har tänkt till mycket. =)

Photoshop är inte det lättaste programmet. Du har väl nyss fått det installerat?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Naw, vad gulligt av dig Madde. Fast jag kan ta kritik, ;-)

Japp, installerade det för ca en timme sedan. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

#2: Då är det snabba puckar. =)

Faxlin
0

#3: Japp, måste ju leka lite. Men det ska bli mer djupdykningar i programmet i kväll när ungarna sover. ;-)
Skickar med orginalbilden så ni ser vad som gjorts. Om nu någon är intresserad av det.;-)

Audiatur et altera pars

Velsan
0

har du klonat bort kopplet?:)

Velsan
0

Humla

Madde
0

Jättefint kort du har fixat på Humla. =)

Faxlin
0

#5: Japp det har jag. ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#6: Vad fint kortet på Humlan var.

Audiatur et altera pars

ronja
0

…hmm…Åsa, hur kommer det sig att du fått så många bra bilder på bara några dagar på ambra, än vad jag fått på två år!??FundersamRäcka ut tungan

#6 jättefint kort på humla!

Illris/Gismo
0

en liten bild på min gismo som är photo shpad ser ni på min tråd: till minne av Gismo. där har jag ramat in honom med en blommig ram. försökte sätta en sån bild här men uppladdningen på denna sida funkar ej alltid.

Faxlin
0

#10: Skojigt att du tyker de är bra. Vi får skylla på att hon varit chockerad. hihi

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#11; Kan du förklara vad du gjort i photoshop på den bilden?

Audiatur et altera pars

ronja
0

#12 ja, där har vi förklaringen! hon ställer upp sig så fint för att hon är i chocktillstånd.. Flört

Madde
0

Nu har jag fixat lite i photoshop. För att få det och blir så pass Copyright skyddat på en hemsida som de vill att jag skulle göra så.

Ser det ok ut? Eller kan jag göra det på något annat vis?

ronja
0

#15 tycker det där ser jättebra ut!!

Madde
0

#16: Ok va bra. Vill ju inte att den vita stora texten som är snett ska synas allt för mycket. =)

Velsan
0

jag håller mig till att bara leka med den här bilden, nu har jag försökt få det att se ut som ett gammalt foto.

Velsan
0

oj va för snabb med att trycka på skicka knappen, här kommer bilden :P

Faxlin
0

#19: Roligt när man kan göra så mycket annorlunda med dem.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Wow vilka snygga bilder ni har allihopa,, Photoshop e riktigt kul men jag skulle önska ja hade lite mer tid att sitta och leka..

# Wow vilket snyggt kollage, jättefint!!!
Tänkte på det du skrev om att copywrite skydda på hemsidor.Det finns en kodning som man kan lägga in i hemsidans html text vilket gör att alla bilder på sidan blir låsta så man inte kan höger klicka på dom och spara dom någon annanstans.. ganska effektivt! Ska se om jag inte kan hitta den kodningen..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Borgarn
0

#21 Det negativa med om man lägger kodningen i Html-texten är ju att folk kan Print Screena =(

Malena
0

Vilka fina bilder!! Önskar jag oxå kunde photoshop =0(

[Luna]
0

Tyson

DG
0

Här är en bild på Hapsis som jag lekte med länge sen.

Faxlin
0

Roligt att få se era foton.

Audiatur et altera pars

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
elinn
0

Här kommer mitt första collage =) Madde lärde ikväll hur man gör sitter just nu och pillar lite, har inte riktigt kommit på hur man gör allt men roligt är det och en liten bit på väg har jag kommit.

domiino
0

det var ju jätte fint! men du, ett litet tips är att madde lär dig hur du gör så att kanterna inte blir så hårda som dom är. utan lite mer suddiga om du förstår? men som ett första kollage blev det jätte fint! bättre än mitt första..haha

Faxlin
0

Snyggt byggt Elin. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

#30: Det har jag redan lärt elin. =) hehe

domiino
0

#30 jajja, du ska ju alltid vara värst maddeRäcka ut tungan

gameover
0

miw, jag längtar efter min nya dator(mammas nya kille jobbar med datorer och fixat en ny dator till som en smöra-in-sig-present till mig)!!jag är faktiskt nybörjarDuktig på photoshop, men nu är min dator helt cp och full av virus att jag knappt kan använda den. buu

elinn
0

Jo Madde har lärt mig hur man gör men jag tyckte eftersom bilden nere till höger går över dom andra tyckte jag det såg bättre ut när det var skarpt så det syntes =)

domiino
0

#30 mjo det tänkte jag inte på..hehe sorry..

elinn
0

Hehe det här var ju skitroligt =)

En bild på Triss =)

AmmiG
0

Åsa: Du har lyckats jättebra med dina första PhotoShop-jobb. Gillar #0, en kärleksförklaring till pälsen. :-)

Du får gärna visa mig hur du hanterar clon-verktyget, för det har jag inte lyckats bli sams med. Generad

#6 Den bilden blev mycket fin, när den blivit beskuren och i svartvitt. Ser väldigt proffsig ut. :-)

#15 Kollaget är snyggt. Bilden skulle vara snygg, om inte copytexten var där.

Det gick tidigare (tror det går nu oxå) att ladda ner säkerhetskoder, som man kopierar in i bildens kodning. Ett visst antal får man gratis, resten får man betala en mindre summa för. Sedan får man regelbundet info, när och var sökmotorerna hittar de egna kodade bilderna. Har inte webb adressen tillgänglig, ska försöka leta upp den.

#25 Kul bild, den ser ut som ett färglagt negativ. :-)

#29 Snyggt först försök. Ska bli kul att se hur det blir när Madde visat hur man "suddar" kanterna på bilderna. :-)

//Ammi

Madde
0

#38: Jo copyright texten sätter jag alltid ut då jag vill skydda det jag gör.

Men det vore inte fel om du kunde hitta sidan där man kan sätta in i koderna så att folk inte kan använda mina kort. =)

Borgarn
0

Detta kollage gjorde jag lite snabbt i Photoshop :), tycker det vart helt ok :)

Faxlin
0

Borgarn jag är så avis på dig. Du är jätteduktig.

Audiatur et altera pars

Borgarn
0

#41 Hehe Generadtack =P
Men det är super enkelt att göra så där som jag gjorde, har man gjort det en gång så sitter det fast i huvudet :) hehe
Slänger in en bild på min syrra som jag gjort svart vit/färg

Faxlin
0

Hmm, vad lätt det lät då. Men det är inte det när man är ett data blåbär. Jag kommer då aldrig bli lika duktig som dig. ;-(
S jag får fortsätta vara avis;-)
Jag skulle vilja kunna göra kollage i olika stilar oh det där snygga med hunden som du gjort. Den kommer jag aldrig glömma;-)
Svartvitt och sådant också. hihi
Ja som ni märker mycket jag vill kunna.

Måste bara upprepa till dig Borgarn att när det gäller photoshop vet jag ingen som slår dig.

Audiatur et altera pars

Illris/Gismo
0

åsa du kan se lite av mina photo shopade bilder på tex mine av gismo,foto på schäfer m.m. här inne. här är gismo också !

Borgarn
0

#43Generad hehe återigen tack :)

En sida med en massa bra förklaringar till hur man ska göra är www.busbra.nu
Tryck sedan på "photoshop" och sedan är det bara välja och vraka =D

#44 Jätte fint foto du gjort på Gismo!

[Luna]
0

#44 Guuud va fin bild.

Borgarn
0

Fixade lite med coca cola bilden på en av valparna, tycker denna effekten passade ganska bra :) ser ut som om valpen har smygit sig ut på natten och snott en cola Flört

elinn
0

#40 #42 #47

Vilka fina bilder Borgarn =)

Verkligen en fin bild på en jättefin iller.

Borgarn
0

#48 Tack så mycket Elin GeneradGlad

Faxlin
0

#44: Du är ju också jätte duktig. Vill också bli det. ;-)
Men jag är nog obildbar. hihi

Audiatur et altera pars

Grodan
0

det finns faktiskt andra program än Adobe Photoshop, som är gratis eller billigare och lättare samt inte tar så mkt plats (med tanke på rubriken… det skulle ju kunna kallas för redigerade bilder, blends etc) Flört Räcka ut tungan

jag kör t ex med Paint Shop Pro… inte lika bra som Photoshop, men den duger gott åt mig och jag tror att ni som säger att ni inte kan skulle kunna ha nytta av den, då den är mkt lätt

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Illris/Gismo
0

tackar tackar elin,borgarn & åsa !

jag tycker det är kul med att mixa med foton så här. jag använder mig av photoimpression 4. gratis som photoshop.

åsa du är lika bra som jag,i detta finns olika ramar & s.k. kakformer som man kan sätta runt fotona samt sätta egen text. skit kul !

Madde
0

#37: Det blev ju en riktigt häftig bild Elin. =)

#42: Den bilden har du visat mig tidigare och jag gillar den starkt borgarn. Supercoolt att du har valt och behålla färgen på naglarna. =)

#47: Var oxå superhäftig borgarn. =)

Madde
0

Nu har jag lekt lite. Kanske inte photoshoppat direkt men ändå fått till det. Har här fixat ett Panorama kort av massa olika kort som jag tog. Och programmet fixar allt själv. (har fixat till himlen lite så den fått lite mer färg.)

Supersmidigt. =)

Bilden är från Espevik.

Faxlin
0

Snyggt som vanligt Madde. När jag blir bättre lär du lära mig lite mer. ;-)

Audiatur et altera pars

domiino
0

hmm..fick photoshop installerat igår..har inte andvänt det sen jag slutade skolan så jag är lite ringrostig men jag är endå rätt stolt över kortet! Min "andre hälft" polaren malin

domiino
0

här är original bilden på malin bara så ni ser vad jag har gjort..orkar inte leta upp bakgrunden igen..hihi

Velsan
0

varnings skylt:P

Velsan
0

glömde bilden:P

Faxlin
0

hehe, Klart häftig bld. ;-)

Audiatur et altera pars

Illris/Gismo
0

någon här som vet vart man kan ladda hem gratis foto shoppar någonstans ska vara olika gratis program ?

Marri
0

Fina bilder =) Roligt att få se även orginalet för då syns skillnaden så bra =)

Madde
0

Vad skoj att se alla fina bilder som ni alla har photoshoppat till. =)

Faxlin
0

Jag skickar med ett litet misslyckat Nikita projekt jag gjort-.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Oxå orginalet. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

#64: Vad skoj det var och se ditt lilla photoshopsprojekt. =))

TottsiGirl
0

#59 wowo vilken fräck bild en sån vill min sambo ha på dörren.. Kanske du skulle kunna trycka och sälja, va jättefin jag hade köpt en direkt :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
0

NR1:

Nu har jag suttit och försökt få ihop 3 bilder som passar ihop. Måste säga att det inte är det lättaste. =(

Men det här är det jag kom fram till. Har ju reda gjort ett tema på Våren, nu tänkte jag försöka mig på Sommaren. Lättare sagt än gjort.

Här kommer ett försök i alla fall.

Madde
0

NR 2:

Eller ser den här bättre ut när jag har bytt på 2 bilder?

Madde
0

Tänkte att jag lägger in Våren oxå. För bilderna ska ju hänga brevid varann. =)

Den här bilden behöver jag ingen kommentar på. =) Den är redan klar. =)

Madde
0

NR 3: 

Nu vill jag ha lite hjälp.

har 2 bilder till som jag vill att ni gärna kollar och ser vem som passar bäst. =)

Nummer 3 av de andra bilderna

Madde
0

NR 4:

Tänkte att jag lägger ut den sista bilden. Nu finns det 4 bilder som man kan välja på. Så säg gäran vilgen ni gillar bäst

Grisknorr
0

#71: Jag tycker denna var finas av dom där 2 =) Båda är vackra, men det blir så sött när blomman är stor lixom

Madde
0

T#73: Tack för ditt svar. =) Som sagt behöver ju veta vad alla andra tycker. =) Sitter här och funderar ut vilket som ser bäst ut. Men jag gillar oxå 71 bäst. =)

domiino
0

#71 madde jag tycker den bilden som du hadde där blev snyggast..Från blommande till död lixom..

(sorry jag inte vart ute på msn förresten..raderade min dator och kommer bara in på min mail och iller i fokus..förstår inte vad som är fel på datorn men hey jag kom hit i alla fall… :D)

Madde
0

#75: Mmm vad kul att du gillar 71. =) Mycket skumt att den inte är som den ska datorn.

Är alla hemma eller bara du???

Velsan
0

71 tänkte jag också röts apå :) med samma motiverng som nån innan, från liv till död

Faxlin
0

Nu hoppar jag in med lite photoshoppade bilder jag med. ;-)
Inte så vackra som era, men jag är fortfarande ny på detta.
På denna bild har jag plockat bort halsbandet och kopplet på Bonita.

Audiatur et altera pars

Borgarn
0

Ville inte förstöra Bonita tråden, men jag gjorde detta kollage på Bonita :) , (hoppas det var okej Åsa :) )
Jag skrev inte Rip och sånt, tänkte att du vill väl minnas henne som hon var liksom.. aja titta på kollaget :)

Faxlin
0

Oh, vad fint Borgarn. Vad snällt av dig. Vet inte vad jag ska säga så jag säger bara TACK SÅ MYCKET.
Den där ska jag skriva ut och sätta på väggen.

Audiatur et altera pars

Nettan
0

Vilket fint kollage Borgarn. Jag blir faktiskt tårögd när jag tänker på hur mycket det måste betyda för Åsa.

domiino
0

#76 när jag skrev det var det bara jag hemma.. =) nu är alla hemma och snart kommer killen hoppas jag på..Om han inte spelar för länge..hehe..dastorn är fortfarande paj så jag lånar mammas tills jag fixat felet..därför är jag inte inne så ofta..hehe

Roxanne
0

#79 snyggt Robin!

Marri
0

Photoshop är ett väldigt roligt program tycker jag =) Håller själv på att lära mig detta, det är riktigt skojj. Dessutom så är det ett stort plus att vi har lektioner då vi får lära oss använda photoshop och göra diverse bilder. Kan ju tillägga att jag går Media så det är säkert därför ;D

elinn
0

Är det någon som vet om (och hur) man kan ta bort röda ögon med hjälp av photoshop. Jag är ju såå ny på detta så jag har inte riktigt förstått vad alla "knappar betyder".

Marri
0

Det finns ju ett hjälpprogram eller vad man ska kalla det, där finns det bland annat en bra guide till hur man tar bort röda ögon =)

Madde
0

#85: Det beror på vilket program du har av photoshop. Jag har ett med Photoshop Elements 3 där den fixar allt själv medans i Photoshop Elements 2 har så man får göra det själv.

Så vilket program har du elin???

Marri
0

Jag har Photoshop cs och där finns det då ett hjälpavsnitt som beskriver hur man gör diverse saker, riktigt bra =)

[tiiia]
0

jag har gjort en bakgrundsbild på bilden av Dior som jag fick att tessan :)

[tiiia]
0

en till på Dior lite närmare

[tiiia]
0

och framsidan på mitt projektarbete. jag själv som "fallen ängel"

Madde
0

Vad duktig du är Tiiia på photoshop. =) jag vill verkligen lära mig mer och bli ännu bättre än jag är. =)

Hur har du gjort så att det ser ut som samet vid DIOR??

[tiiia]
0

först klippte jag ut bilden på dior och lade in den i en större bildfil och tog färgen från filten som han ligger på och färgade bakgrunden, sedan använde jag mig av redigeringsverktyget "smeta ut" och drog ut "filten" över bakgrunden, tog typ 40 min *puh* (fick backa och göra om ett par gånger)

men om du vill ha lite tips på hur du kan göra i photoshop så finns det en jätte bra sida som vi brukade använda oss av i skolan när vi hade kurs på photoshop när läraren inte lyckades förklara själv ;)

http://www.webdesignskolan.com/photoshop/index_ps.htm

/ Tilda

Faxlin
0

Oh, tackar för det tipset. Hoppas fått ihop lite semesterfoton nu att leka med i detta underbara program.

Audiatur et altera pars

Madde
0

De korten vill vi gärna se åsa. =)

Faxlin
0

haha, säg inte det du. Resultatet kan bli riktigt kaotiskt. ;-)

Audiatur et altera pars

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.