Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 509 ggr
Alley-Pang
0

konstigt

Idag upptäckte jag att min illertjej Antoinettes vulva har blivit svullen, precis som när hon var brunstig. Hon blev kastrerad för ett bra tag sedan och den gick ner. Men nu är den nästan likadan. Någon som har en aning om varför?

Faxlin
0

Det kan vara så att den som kastrerade inte fick bort allt.Då går de i brunst igen. Åk tillbaka till veterinären med henne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

Har för mig att du bor i örebro… Har hört om flera fall av misslyckade honkastreringar i örebro, där en okunnig veterinär bara tagit bort lite… Hon löper nog igen ja. Gå till en illerkunnig vet… Går det att anmäla en misslyckad kastrering som felbehandling? Nån som vet…

JossanH
0

det är alltså mycket viktigt att alla ev rester från en kastration tas bort! Hoppas det kommer gå bra!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Alley-Pang
0

Åh, fan vad irriterande. Får väl beställa tid igen då. Fan vad jobbigt för min lilla tjej =(

Nea
0

#4 Se till att du slipper betala för en ny operation. Har vet. slarvat med kastreringen tycker jag att de skall stå för en omkastrering.

#2 Går ju alltid att försöka. Är det fler som gör anmälningar för samma misstag så borde det ju hända något i alla fall, speciellt om det är samma vet./vet.station som gör misstagen.

Faxlin
0

Klart det går att anmäla. Bara synd att inte fler gör det. Jag tycker verkligen att du ska kräva att deta är en gratis operation. Inte ditt fel att de slarvat.
Och dessutom är det så att man inte tycker det är roligt att söva sina illrar i onödan. Och hade de skött sitt jobb hade du sluppit en sövning till. Stå på dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alley-Pang
0

Ska ringa dit idag och göra vad jag kan