Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 209 ggr
lucifina
0

håller husse sysselsatt...

jag jobbar på annan ort ett tag nu och det betyder att husse har ensamt ansvar får två sjövilda illrar hemma. De är morgonpigga och husse är morgontrött vilket resulterade i att när han kom ner från sovrummet i morse så var dörren till TV rummet öppen. Fråga mig inte hur de gör för att öppna dörrar men jag misstänker att en av katterna "hjälper till" eftersom katteländet inte tål stängda dörrar.

Dörren ska vara stängd eftersom jag har alla mina växter där inne och jag vill inte ha växtförgiftad iller. När sambon väl kommer in i rummet möts han av "Jerusalems förstörelse" mer eller mindre. Av ca 30 krukor ligger minst 20 utdragna på golvet med allt vad det innebär i jordväg. En halv påse ostbågar strösslade över denna jord och mitt i allt elände två illrar som lyser av lycka.

Så nu har han fått att göra. dels kolla upp att de inte tuggat på någon växt, inte proppat i sig ostbågar samt att röja tv rummet. Men jag lovade att han skulle få ta det akuta så ska jag ta resten när jag kommer hem. Bara han håller koll på odjuren så att de mår bra.

Just nu sover de "små änglarna" som han lätt sarkastiskt uttryckte det. Och de skiter fullständigt i att han svär ve och förbannelse över dem.

Mattes små gullungar *S*

Robinsnel
0

Hahahaha, charmen med illrar… Eller ja hur man nu vill se det… Skrikandes De lär göra allt i fortsättning får att få göra om det Räcka ut tungan

lucifina
0

Jag kan se mina två troll där de sitter mitt i denna röra och lyser av lycka och JA de kommer att bevaka just denna dörr ännu mer nu när de vet vad som finns därinne.  Vi ska dessutom ha konfirmation denna helgen så tiden att plantera om 20 växter finns egentligen inte men det tar de inte hänsyn till

HannaM
0

Åå vad kul dom måste haft=) Hihi ungefär lika kul som husse blev förbannad