Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 304 ggr
Telefonkontakt
0

Han bara sover och är kräsen...

Sigge bara sover och sover… Han kan gå upp en sväng kolla läget och sedan sova igen. På kvällarna piggnar han till och ställer till jäkelskap. Och äter gör han inte heller så mycket. Han äter på kvällen och lite under natten, och så kanske något pyttelite under dagen. Igår på menys så blev det torrfoder då vi hade glömt tina mat, men det har han inte rört alls. Han gick och nosade imorse men åt inget. Och när jag kom hem vid 10 så hade han inte ätit så jag tog lite köttfärs jhag precis köpt och gav honom och det slank i. När han får ex hjärtan så äter han upp 2-3 stycken på en gång vilken tid på dygnet det än är.. Har han blivit kräsen och vill inte ha torris eller bara kycklingvingar?

Är det normalt? Han har ju inget hull precis utan är smal. Känns nästan som att han gör av med mer energi än han stoppar i sig ibland..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Theres
0

Orolig hönsmamma ;)
För några dagar sedan så oroade jag mig för att Melwin inte bajsade, så jag gick upp mitt i natten flera gånger för att tvinga honom att bajsa, men han vägrade. Sen hittade jag bajs i en annan lådan som jag hade missat :P Tycker inte Melwin äter heller om jag ska vara ärlig, bara om jag tar en näve torrfoder och handmatar honom, då är det mer intressant. Det kanske är något sommar-fenomen? Godis går ner hur lätt som helst.

golf.ifokus.se

Robinsnel
0

Många illrar verkar vilja äta i tidig gryning/skymning helst… I perioder äter de mindre också. Har ni hushållsvåg kan ni kolla hur mycket han äter på ett dygn. Äter han mer än 60g ska det vara lugnt. Håll koll på vikten bara.. Att han äter mindre kan bero på att han är mindre aktiv. Försök hitta orsak kanske? Mindre äventyr och roliga saker nu? Kan det bero på kastreringen?

Robinsnel
0

Viss viktminskning och förlust av muskelmassa är normalt efter kastrering kan också vara värt att nämna… ;)
Men jag vet ju att han inte är den typen av iller som har så mycket att tappa på sin kropp… Verkligen den slanka modellen iller, inte en gnutta fett på den killen när jag träffade honom iaf, men musklerna och aktiviteten fanns det gott om..

Telefonkontakt
0

Han har inte lka roligt nu när det inte finns roliga sake rpå bordet och ingen möjlighet att hoppa upp på köksbenken och jag är inte lika rolig att leka med som husse då jag inte orkar leka nya favoritleken som är jaga genom hela lägenheten.. Antar att jag är för tråkig lekkamrat och de tär inte värt att vara vaken med mig Fundersam

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se