Pytte liten valp
Hejsan alla!!!
Måste berätta en solskens historia som rör min nyblivna mamma Tiffanie. Det var så att i söndags blev hennes valpar hela 2 veckor, och i måndag så ringde Camilla och sa att hennes tik Akela hade fått hela 9 valpar varav en dog eller föddes dödfödd, så där var 8 valpar kvar, 5 tikar och 3 hanar. Där var en jätteliten hane som fick namnet Zeke, han vägde bara 8 gr ca när han föddes. Allt var frid och fröjd i bådas kullar när Camilla ringde mig i måndags kväll och var helt förtvivlad. Akela hade börjat att flytta bort Zeke, trots att han så helt frisk ut, bara väldigt liten. Jag sa att om hon ville så kunde jag försöka att lägga honom hos Tiffanie och hennes valpar, detta kunde jag göra eftersom det bar skiljer 7 dagar på kullarna. och jag har gjort det en gång tidigare. Så sagt och gjort så kom Camilla och Louise med Zeke i BH:n upp till mig i Kågeröd från Malmö. Sa år Camilla att lägga ner honom till Tiffanie, så få vi se vad hon gör. Camilla hade bara precis lagt honom på täcket när Tiffanie hör honom och sticker ut huvudet och drar honom inunder täcket. När jag lyfter på det för att se efter vad hon gjorde, så låg han och sög på en bröstvårta. Nu passar hon honom som sin egen, och nåde den som sticker ner handen och ska försöka att ta honom. Han/hon får sig ett bett i fingrarna på en gång. Men vist är det en solskenshistoria, nu hoppas vi bara på att han ska växa till sig, han väger idag ca 17 gr, dvs ca hälften av en normalstor 9-10 dagars valp ska göra.
Kramisar Trollet

Ohh, så skoj. Måste vara samma valp som Nea skrivit om. Så då har vi sett bilder på honom ju.
Det är en solskenshistoria. Jag hoppas han växer på sig nu krabaten när han får vara med och äta.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Å jag håller med ovanstående talare! Vilken solskens historia..Hoppas lill grabben äter upp sig ordentligt under påsken..
Skriv gärna mer om hur de går sen är alltid intressant!
Glad påsk på er alla
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Håller tummarna på att allt ska gå bra för valpen och att Tiffanie låter honom stanna kvar tills han är tillräckligt stor för att flytta till ett nytt hem.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
åh vad roligt vilken historia :)

Åh vad härligt att höra att hon accepterade honom på en gång 
Elvis, Chiquita och Triss skickar hälsningar till Zeke och hoppas att han kommer växa på sig ordentligt…
Tänkte höra hur det går med dina valpar Ferretgirl?? Hur gamla börjar dem bli???
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Mina egna valpar är 7 veckor på söndag och dom mår förträfflligt alla 3. Det är myckert bus och lek just nu, och dom har börjat att poppa sedan ca 1 vecka tillbaka nu, låter så kul med dom små poppen dom gör. Tyvärr så dog ju lilla Zeeke efter ca 4 dagar. Troligen för att Tiffanie tog upp alla valparna ovanpå täcket, och då han var så liten, så kunde han inte hålla värmen själv. Och han kom för långt ifrån sina "syskon" och värmen, så jag hittade honom på eftermiddagen död. Det var lite synd eftersom jag nästan hade börjat tro på att han skulle kunna klara sig med lite stödmatning från mig. Som du ser på fotot så ser Zeeke väldigt liten ut, men det skiljer bara 1 vecka och 1 dag på valparna.
*naw* så söt bild :)
jag beklagar verkligen hans bortgång men ni försökte ju verkligen.
Ja, vi försökte verkligen, men man kan inte göra nåt åt naturen. Och eftersom mina egna valpar var ca 1 vecka äldre, så var dom ju mera utvecklade, och hade börjat få päls. Så när Tiffanie flyttade upp valparna ovanpå täcket, så flyttade hon ju även upp Zeke. Men då han bara hade babyfjunet, så klarade han inte av "kylan" när han kom för långt bort från sina "syskon". Och jag kunde ju inte tvinga Tiffanie att stanna under täcket, det är liksom mot naturen.
Vad synd att han dog…
Men man blir ju ändå förundrad över hur djurmödrar kan ta till sig andra bebisar så fort! Ni gjorde vad ni kunnat!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag är lika förundrad, men Tiffanie tog en sniff på honom, sen tog hon honom under täcket och började dia honom som en av sina egna. Men den illern är otrolig, hon är världens snällaste och goaste iller, hon är en riktig mammas kicka.