Fläskben?
Har precis skurit bort fett och ben från fläskotletterna.. Kan man ge iller fläskben? Onödigt att slänga om Sigge kan få äta det
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Ska man inte hålla sig borta från alla ben som börjar på F.
Fläskben brukar inte det vara väldigt flisigt o vasst så det är lätt för dem att göra sig illa?

Fågel? Det är fel att säga allt som börjar på F. Sigge får ju fågelben (kyckling) och det ska ju illrar ha.
Jag brukar inte hålla på så mycket med fläsk så jag är inte så medveten om hur vasst det är eller inte är.
fläskben kan man ge, men det finns risk att de kan bryta av tänderna om det är stora ben. Mina har fått mindre revben utan problem

Okej. Har några stora ben kotlett. De kanske är för stora?
#4 testa och se… håll honom underuppsikt och se om han jobbar för hårt med det,

#5 Han är fortfarande lite seg efter kastreringen igår och han åt precis lite köttrester, så han kommer nog inte att äta förens vid 12 inatt. Så vi hoppar nog över de benen den här gången då vi ska iväg några timmar efter maten.
Men då vet jag till nästa gång :)

#6 Så länge det är svenskt kött är det ingen fara…och inte för stora ben som Sarae säger.

#7 vad spelar det för roll om det är svenskt eller inte?

#8 En rädsla för trikiner kanske? Svenskt kött är mer kontrollerat än i övriga världen. Känns inte som jag skulle tugga på en rå köttbit från Bolivias djupaste djungel direkt :)

#9 jag är inte rädd för utländskt kött. Jag har ätit nötkött som kom från gården där det var galna kosjukan och jag är fortfarande frisk 

#3 Jeg har gitt mine dyr bein i lengre tid, men jeg har til dags dato aldri hørt noe om at tennene har brukket av å gi bein… Må si at dette er noe av det dummeste jeg har hørt…

#10 Men du kanske inte vill ha att dina illrar ska övesvämmas inombords av maskar? =S

#12 vilken tur då att jag bara köper svenskt kött då jag hittar det först i affären, så jag slipper oroa mig då 

#13 Blir så på Arkix X annars…typ maskar som kryper omkring i ögonvitan och under huden *rysa*.

#13 hva heter den type mask?

Allt kött som säljs i Sverige är kontrollerat oavsett om det kommer från Sverige eller utlandet.

Vad kallas masken? ;o

hur gör dom när dom e vilda o ingen människa ger dom mat då ?
Tror djur vet vad dom ska o inte ska äta…

#15, 17: Det är främst en rundmask, "Trichinella spiralis", tydligen.

#18 Mina skulle nog äta ihjäl sig på gurka om det gick, för att inte tala om marabou-choklad och godisar. Är nog lättare för djur i naturen, där det inte finns så mkt sötsaker att välja på :)