Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 330 ggr
sonjaochjocke
0

levande möss

kan man ge levande möss till sin iller? jag hade velat prova ge min iller frysta möss och kolla om hon gillar de, men de är lite svårt att få tag på här i spanien de flesta säljer mössen levande.

sarae
0

ja det kan man. frågan är om man själv klara av det,. det är inte alla illrar som tar död på musen direkt, utan den kan bi skadad och lekt med, och ja.. det blir rätt brutalt och inte alltid humant.

sonjaochjocke
0

näe de förstår jag men om jag inte hittar frysta möss vad gör jag då?

Kalispera
0

tyvärr är det så att man inte så ge levande föda till djur förutom ormar

HannaM
0

köper levande, stopper i en plastpåse och dunkar ihjäl? eller knäcker nacken på dom själv?

sarae
0
sonjaochjocke
0

känns lite brutalt att ha ihjäl musen själv. känns brutalt att ge Lia en levande mus också, men jag tror hon skulle tycka de var kul, fast jag vet inte om hon skulle äta den.

Tzatu
0

#3 Är det? Jag känner många som ger levande föda till sina djur. Kan du länka till nån sida eller liknande där det står?

sarae
0

#6 det borde finnas frysta möss även i spanien…det bord etill och med vara lättare att få tag på där än här. Reptilfolk ger det till sina djur att äta. I te.x italien och frankrike finns det stora grossiter man kan köpa både möss,kaniner ochkycklingar ifrån och i princip få hemleverans så jag skulle bli högst förvnad om det inte gick att uppbringa även i spanien.

sonjaochjocke
0

jo de borde finnas men dom djuraffärer jag varit in på har inte haft de, och då har dom frågat varför jag vill ha dom frysta när dom har dom levande.

Sara
0

# 9 Be dem slå ihjäl dem om du inte fixar de själv.

Sara