galler
Hej!
Jag letar efter sånt där som liknar kompost galler fast det är för illrar istället.. Är de någon som vet vart man kan köpa sånt?
Då är det antingen en valphage för iller du köper, eller kompostgaller om du har nån plåtniklas med tillhörande svets…
vart finns de att köpa en sån valphage?

klarsferrets har och ahms har väl?

titta på tradera, såg jättebilliga för ett tag sedan, kanske dyker upp igen…
"Chaos is a friend of mine."
åå jag hittade massor..
tack tack
Tänk på att vara säker så att inte illern kan komma ut på något sätt från hagen.
Jag har köpt min hage från klarsferrets.se försökte med komposgaller men de gick inte alls hålen är förstora och dom är lätta att klättra på.. Så är även hundvalphagar många gånger så ta dig en nogrann titt innan du köper så det verkligen är illersäkert som #7 säger..
Men sen är ju inte en illerhage heller 100% det visade ju ludde ida haha
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#8 vaddå? ludde gjorde väl ingenting 
#8: Det kan man ju lugnt säga att han gjorde. Hur i sjutton kan han vara så spenstig. Tur inte mina illrar fick träffa honom och se hur han gjorde. hehe
Jag har oxå köpt mina från Klarsferrets. Det vill säga 2 st valphagar, väska till hagarna och 2 st mattor att ha under. =) Är toppen när man åker iväg till folk som inte har iller.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag håller på valhage jag med. En som du köper från Klarsferrets eller Amhs. Då vet du att de inte kan klättra över i alla fall.
Men man ska ALDRIG lämna en iller ensam i en valphage. Det är smarta djur och de kan komma på sätt att ta sig ut.
Jag har jagat två av mina över gården i dag då de tog sig ut upprepade gånger.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja jag funderar på att köpa en från klarsferrets..
jag har tre…bästa köp någonsin.. tills man skaffade en ludde vill säga ;)

Hur stor är hagen på klarsferrets då ?
Står ju inga mått !
Bara att den e 8 kantig och man kan köpa extra galler till den….
#14 varje panel är ca 45 cm bred, och ca 74 cm hög. Så den blir 8 gånger 45 cm , som man kan sätta upp i vilken form man vill. Sedan kan man bygga ut med extra galler, eller sätta ihop 2 hagar. Igår hade vi satt ihop 2 8 panes hagar och en 3 sektion, så 19 paneler. Där hade vi 17 illrar!

Det låter ju jättebra ju…
men kan dom klättra över den ?
Jag köpte kompost galler, men i min besvikelse så kom dom ut….
Trodde 2.5 cm skulle va ok, men icke !
#16 nej, normala illrar kan inte klättra över dem. Hittils har jag bara hört om en iller, och det är min ludde..han skuttar över den på nån sekund. Men ingen av mina andra klarar det

va bra :)
Då vet jag vad nästa inköp blir :)