Jagade :(
Jag va ute me A´lou nyss i parken utanför mitt hus,
och så kommer de en stor rottis springande..
stackars lilla lousan blev skitskraj och även jag blev de :(
hon började skrika och skunka :(
uss jag blir så ledsen.. inte ens en ursäkt fick ja när hussen väl fick tag i sin hund :/ han typ glodde på mig som om de va mitt eget fel att jag gick omkring med en levande leksak..

Men gud :o du skullle sagt nått själv ju ;o idioter alltså
men ååå! blir så trött på folk som inte vet var dom har sina hundar… man ska ha dom kopplade om man inte kan lita på dem!
#1 lätt att säga i efterhand :/ jag ville bara att min lilla plutta skulle bli lugn å trygg, så jag försvann från platsen och hem fortare än kvickt!
#2 jaa, tror till och med att de e lag på att ha hunden kopplad i stan :/

#3 du har så rätt, förlåt hehe, jag blir ju oxå upprörd som läser hehe vilken tur att hunden inte fick nått "härligt" grepp över hela pälskorven då, och typ bet sönder den! Fatta vad som skulle kunna ha hänt :O
#4 ja, vet inte va jag tagit mig till om de den hade fått tag i henne.. 
nu ligger Lousan iaf i sin hängmatta och vilar.. lugnt å fint :)
Det är såna tillfällen du har rätt att sparka på hunden. Och gärna lite på husse också.
Synd att det inte var oss han mötte. Jag är ilsken av mig. Min kille kan vara rätt vass han med. Och våra illrar käkar hundar till frukost 
vilken tur att det gick så pass bra. I höstas avr jag ute med Melker när han blev påhoppad av en hund i schäferstorlek.
Jag gick fram till hunden och skrek att han skulle släppa och skulle precis klappa till hunden när ägaren kom. Helt otroligt hur man reagerar när ens pälsslingar är i fara.
Shit vad arg jag avr,.
nästan vrålade " ge mig ditt nummer ifall jag måste till veterinären"
men, vi hade tur, Melker blev bara chockad och sov nerbäddad i ett dygn.
Värre var att tanten ringde nästa dag närjag hade värsta rödvinsbakfyllan ;)

#5 gud så skönt att höra ;o
fast det är ju inte hundens fel. Det är inte dens fel att den är fel uppfostrad, men husse/matte kan man allt ta ovh skälla ut efter ett sådant möte!
#6 haha! :P jaa jag hade god lust! :P
men de va ju inte hundens fel, de e ju faktiskt hussens ansvar..
men nästa gång ska lousan va tränad, blodtörstig å redo för rottislunch ;) hahaha!
#7 jaa uss.. jag blev så rädd att jag bara drog därifrån.. huvudsaken nu e iaf att lousan har lugnat ner sig :)
#9 du har helt rätt där!

Precis !
Träna upp henne !
Sikta mot ögonen bara ;)
Ryser!!! Värsta mardrömmen! Tur att det gick bra för er!
Sara
#12 haha "Jennifers school of killer illers" :P ^^
nee uss så hemsk ja e :P Lousan e min lilla mys sessa ju :)

Usch! stora tuffa hundar är aldrig kul att möta :(
Stackars lilla Lousan!!! Men jag tror att hon tuffar till sig snart. Trots allt så var hon minst i kullen och det förpliktigar!! Hon har fått kämpa mer än sina större och tyngre syskon hela tiden, tänk på det. Mot en rottis har hon ju ingen chans, men storasyster Maya har fräckt utmanat en terrier!!!
Hon spottade, fräste, väste, burrade upp all päls hon hade och hoppade jämfota i sidled. Terriern backade och vågade inte närma sig.
Svårt det där med hundar. Man vill ju på något sätt att de också ska ha nån form av frihet under ansvar. … Det går ju inte med alla oansvariga hundägare :(
#15 jo Lousan e en riktig liten tuffing annars!
fråga bara Telefonkontakt hur stöddig hon va mot hennes Sigge ;)
och hon har blivit bra kompis me en kompis chihuahua :)
och Elias pappas hund e väääldigt intressant :P
de va väl de att rottisen kom fram så pass agressivt och plötsligt..

Usch det hade kunnat gå illa. Skönt att höra att det slutar bra trotts allt. Stackars hund som inte blivit uppfostrad heller.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Samma sak hände mig när jag var ute med Rocky för ett tag sedan..Och då sa dom med sin okopplade hund att jag skulle hålla iordning på min iller! Fan heller sa jag..
Visserligen är jag ganska så blyg i min personlighet, men där "ran vattnet över bägaren" Fy fan!
Dom hade för övrigt en golden retriwer tik som var hur sur som helst.
Suck dessa hundägare…
P.s Skönt att det inte hände nått med lilla Lousan!

Jag hatar folk med lösa hundar som inte har koll. Jag hatar också hundägare som säger "min hund är så snäll", fast dom sen har en hund som drar dom framåt och som har strypkoppel och typ munkorg på sig….snark. Jag säger iaf till folk att mina djur kan vara lite oberäkneliga- iaf mot främlingar. Då har man ju garderat sig.
Jag kan säga till Ricky att han skickar sitt träningsprogram
Han träffade en terrier som han har hälsat på innan och terriern ville leka och började skutta runt som hundar gör men Ricky var inte på humör tydligen så när hon kom för nära bet han tag i låret och släppte inte på en liten stund. Tack och lov blev det inget på hunden utan han bara markerade lite

Om du möter min stora hundar när jag är ute (leonberger) så behöver du inte oroa dej iaf *S*
Dom backar o lägger sej ner o aktar ögonen när dom träffar illrar *asg* dom vet hur ont det gör att bli bitna av en sån .
#21 haha ;) ska komma ihåg de ;)

Det värsta är att många hundägare tycker det är rätt roligt att se hur deras hund reagerar på illrarna, dvs när hunden blir helt vild och ska äta upp dem. Då skrattar ägaren glatt och säger "Oj, vad konstigt, så har den aldrig gjort förr och den är minsan ingen jakthund/bor med kaniner/hamster". Efter det kan de bara för att bevisa sitt påstående ändå släppa fram hunden för att lukta på mig/illrar, bara för att bevisa att deras hund minsan inte är ett rovdjur. har vart med om flertalet sådana hundägare och blir lika förvånad över husses/mattes syn på det varje gång.

Vilka knepiga hundägare ni träffar. De jag träffat blir mest frustrerad och chockerad över hur deras hundar reagerar på illrarna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Oupfostrade hundar( och hundägare) tycker jag .
Jag har 4 st mkt stora hundar .
Men inte f*n låter jag dom utveckla sånna sidor .
Man måste vara ledaren o berätta vad som är okej o inte för sin hund.
Min tik jag haft längst 5år nu hon tar hand om alla djur som om hon vore deras mamma ..
illrar , katter , fåglar , kaniner , råttor mm mm :)