Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 433 ggr
camillaalnebring
0

bada

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur kan man hata att bada så mycket att man måste springa omkring och fräsa åt allt och alla i ca 1 tim efter badet?

Vet inte hur jag ska få Nicke att tycka det är kul att bada? Har provat att duscha, bada, bada med massor med leksaker som han gillar, men han ratar allt.  Ibland har jag haft i mycket vatten så han får simma, men det är inte heller kul.

Ja ja de är väl bara att kämpa på :)

sarae
0

Eller låta bli att bada ;) Ju mer sällan en iller badar (med schampo) desstå bättre… gillar de inte att bada e det lika bra att låta bli, och bara skölja av dem i nödfall. De får finare päls, bättre hud, och på sikt luktar de även mindre

Roxannee
0

lägg in bilder på när han badarråååh :D

kitty
0

hur ofta badar du honom?

jag badar mina 2 gånger om året. såvida dom itne gör en Melker och rullar sig i hästskit! ;)

om du tycker att han luktar starkt kan jag tipsa dig om att promenad funkar. Jag upplever att mina luktar mindre när dom fått rulla runt i jorden och gräset och annat :) 

fast, jag tycker iller luktar sååå gott när dom luktar illrigt ;)

Sara
0

Kan säga att Melker kommer få ett bad nån dag snart när jag ork.. Han har lyckats bli kissad på.. Skrikandes

Sara

AlbaStiffler
0

Har nog inte badat mina på ett halvår heller nu. Men jag upplevde att yngre illrar luktar mer än vad mina 2 åldre numer gör. Och ju oftare man badar destå mer tenderar de att lukta.

Tvätta filtarna oftare istället och gå ut med illrarna så luktar de mindre. Som sagt, iller nyrullad i jord och gräs luktar underbart!

Bada måste de ju inte göra, min hatar det åxå. Minst plågsamt tycker mina det är om man duschar dem, dvs håller illern i handen och duschar av dem under kran/dusch. Om man doppar dem i vatten eller låter dem simma så blir iaf mina vettskrämda. Vissa gånger paddlar de vettskrämt runt, andra gånger kör de metoden att itne röra sig alls och ligger bara och flyter med uppspärrade förtvivlade ögon. Stackarna.

Däremot att plaska i en stor vattenskål är skitroligt så det har de fri tillgång till! :)

camillaalnebring
0

Jag badar dom kanske var 4e månad så de är inte så ofta..Det blir när jag tycker dom luktar för mycket. Filtarna som dom sover på tvättar jag varje gång jag har tvättid, även leksakerna ibland tvättar jag..  Promenerar gör jag nästan varje dag. Om inte så brukar dom få följa med till stallet och springa runt där i en utebur som jag byggt..

AlbaStiffler
0

#6> :-) Låter som ett trevligt illerliv!

kitty
0

ja det gör det :)

Roxannee
0

#6 går det att få så mycket bättre hihi :)