Rumsrena/ markera
Kan man kalla illrar för rumsrena om de markerar med både avföring och urin i mer eller mindre hela hemmet?
Kan man kalla en iller rumsren om man måste rengöra lådan flera ggr om dagen för att den ska användas?
Kan man kalla en iller rumsren om man inte haft illern mer än några veckor och den de senaste 3 dagarna gått 100% på lådan?
jag kallar inte mina killar för 100% rumsrena och då kanske jag torkar bajs efter dom max en gång i veckan.. ibland går det flera månader utan en enda olycka, men det händer och det räcker för att jag ska säga att de är så gott som rumsrena, men inte helt rumsrena..
Vad säger ni??
Sajtvärd på Iller.ifokus
haha, nej jag kallar inte mina rumsrena :D

Jag kallar Sigge för rumsren, och då kanske vi hittar någon present någån gång i månaden. Han skvätter dock lite när han går över saker. Men det är inget som märks förens han har gått över på samma ställe typ 10 ggr
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

jag kallar banditen för rumsren. På nya ställen väljer han dock sina egna hörn. men sedan håller han sig till dem. Han går även utomhus, när man åker bil och så..
Herkules var duktig på lådan hemma hos min mamma nu i helgen… Men här hemma litar jag på att jag hittar något en bit utanför lådan..
jag kallar inte mina 100% rumsrena, det kan hända en olycka i veckan, inte speciellt mer. Men att rensa lådan för att den ska vara ren at gå på är inget mina grisar bryr sig om. Visst dem ska kunna stå i lådan utan att stå på en bajskorv, men det skadar inte dem om det redan är fler i lådan.
mina är 110 % rumsrena, man måste inte rensa lådan ofta (men det gör man ju ändå, hur fräscht ser/luktar det?) dom "markerar" inte, det händer aldrig några olyckor så jag behöver aldrig torka bajs/kiss, dom går på kattlåda hos mina vänner som har katt (annars "rastar" jag dom ute innan)
och nej, jag skulle inte kalla en iller som "missar" nån gång ibland m.m. för 100%

Rumsrena? HAHAHAH… Nej!
Carpe Diem

Jag säger att Epona är 100. Hon springer i lådan även om hon inte behöver kissa eller bajsa, bara för att se om hon kanske behöver. Denver har jag sett försöka göra det utanför, så han litar jag inte på. Men tror den som lämnar grejerna utanför lådan när jag inte tittar är Melwin!
golf.ifokus.se
Hugo kallar jag rumsren för han använder lådan som man ska. Sist han gick utanför var för 3 sagar sedan men då hade jag tagit ut lådan för att göra rent den och byta innehåll. Han stod med benen i kors bra länge ;)
Lus är en ögontjänare och har börjat gå utanför nu på senare tid. Men eftersom han är sjuk så har jag lite mer förståelse för det. Jag torkar kanske 2 högar per dag efter hnm.
Bernard är en periodare, ibland superduktig utan några olyckor alls på flera dagar till att det kan bli 2 högar per dag.
Jag har varit väldigt bortskämd och när jag och killarna bodde in oss i vår lägenhet så var alla så gott som 100%iga. Men det har varit mkt flytta runt nu! :)

Jag hade en Bubbis som var 100%. Sen jag skaffade uteburen har jag kanske haft en eller två olyckor inne. Det är grymt skönt.

Jag fick torka två olyckor på golvet när jag vaknade… jag försöööker verkligen få Melwin att bli rumsren, står och motar in honom i lådan och sen ger jag godis om han lyckas. Men han går bara på lådan ibland när jag tittar, ibland sätter han sig utanför och väntar på att jag ska lyfta i honom. Fattar inte vad det har tagit åt honom, han var rumsren innan han kom i brunst. Inte ens efter kastreringen lyckades jag få in honom på rätt spår igen.
golf.ifokus.se

Mina räknar jag som sågott som rumsrena eftersom de för det mesta går på tidningarna. I lådan går de 10% kanske…. hahhaha, men på tidnigen framför går det mycket bättre och där är de nästan alltid annars. Det duger för mig! :-)

Ja, tidningar funkar fint här hemma.. Lådan sover de i :)
Carpe Diem

Tror inte dom blir rumsrena till 100 procent…
de e dom för lata för ;)
jag har nämligen varit med om folk som påstått att illrarna är helt rumsrena men sen ligger det tidningar under var och varannan möbel ändå… ;) Skulle inte kalla det rumsrent då…
Sajtvärd på Iller.ifokus
#13 inte mina… jag tror mer att det är husse/matte som e för lata