Nattätare?
Ja, har nu flyttat och Korven stortrivs!
Inatt hörde jag något i köket, gick upp och såg att det lös. Gick in och sedär, på nedersta våningen i kylskåpet sitter Korven och nosar!
Hur illersäkrar man ett kylskåp? Det står på golvet och han behöver bara krafsa så åker det upp. Är livrädd att dörren ska stängas när han är där inne och han fryser ihjäl. Att han äter något olämpligt är omöjligt eftersom att jag är nyinflyttad och mat är det sista jag tänker på. (Helt tomt där inne förutom en ketschupflaska.)
Så tips på illersäkring någon?!

Det finns barnsäkringar för kylskåp. Funkar även för att hålla hopplösa illrar ute :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
En bred rej'l bit tejp!
Sara
Oj då.. Inget bra "sug" i ditt kylskåp..
Sätt en tejp, eller ställ en stol med tunga saker på i vägen för dörren tills du får tag på nån grej att säkra med. Barnaffärer kanske har?
Paulina
haha komoch tänka på ett vänneravsnitt där rachel barnsäkrar joeys lägenhet.. då var kylskåpet barnsäkrat, såg ut att vara en plastgrej med en magnet på sidorna(tänk dig två runda grejer som sitter ihop med en rak) låter rörigt nu.. men iaf så sätter man den ena magnetgrejen på sidan av kylskåpet och den andra på framsidan. borde funka utmärkt med två platta magneter och tejp, då är det lätt att få upp för dig också.
#4 Smart =) En som faktiskt vet hur man skall använda hjärnan (jämför med mitt stol-knep hehe)
Paulina
#5 haha om inte joey skulle haft ett himla problem med kylen så skulle jag nog inte kommit att tänka på det :) stol-knepet är ju en smidig lösning om man inte har tillgång till något annat ;)
tack för alla tips! Har satt tejp just nu och ska införskaffa mig ett barnlås :)