Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 151 ggr
elinn
0

Vinterkräksjukan

Är det fler än jag som var på träffen i High Chaparall i helgen som blev smittad med vinterkräksjukan?

Jag började må dåligt i söndags när vi åkte hem och på måndagen låg jag hemma och kunde bara lämna sängen för att gå på toa och spy (jag vet, låter inte trevligt Ledsen)

Madde här på forumet ringde mig igår och sa att hon hade hört på radion att fler som var där nere blivit smittade och idag står det i tidningen

Mandysan
0

I artikeln som du länkade till eli_n står det ju oxå att det var ett utbrott i Skövde. Tanken var den dagen att jag skulle följa med min kompis dit och bada. Men jag kom hem lite sent från hästen så hon hade redan åkt dit med några andra. Nästa dag när jag ringde henne hade hon spytt 20 gånger. Så jag hade tur som inte åkte med.

Hoppas att ni som blivit sjuka kryar på er!

Kramar från mig

ferretgirl
0

Jag skulle ha varit med till HC, men vår bil var på verkstan. Tur var väl det, för jag hade blivit jätte dålig. Jag är njurtransplanterad, och har inget imunförsvar då detta är nerslaget med sandimun och cortison. Jag hade en pers 02, det räcker och blir över för många år framåt, låg då i nästan 1½ vecka och mådde pyton. Så jag hoppas verkligen inte att jag åker på nåt sånt mer.

Veronica
0

Men, där har vi ju förklaringen! Peters son Dan var dålig natten mot lördagen, spydde hela natten…..och dagen efter. På söndagen när vi kom till Örebro vart båda jag och Peter också sjuka, spenderade hela kvällen på en toalett….har aldrig varit så dålig någon gång vad jag minns!

Skönt att det fanns en förklaring, trodde ett tag att det var matförgiftning eller att Donna sniffat upp nått äckligt (hon och Dan pussas mycket).

Amor vincit omnia

Madde
0

Här hemma har vi inte drabbats av någon magsjuka. Kan ha med att ni bodde på High Chaprall som gjorde att ni kom i kontakt med det mer än vad vi gjorde som bara var där lite grann bara. Även om jag var på chappis varje dag från Ons-sön.

Sen kommer till saken att jag aldrig har haft magsjukan, medans chrille har haft den flera gånger men att jag aldrig fått den. (Peppar, peppar, peppar på det.) Sen har jag jobbat på dagis på olika ställen där de har haft magsjukan men aldrig snappat upp den.

Däremot har jag nog fått alla förkylningar som går och få. =)))) Hehehe.

Jag lider verkligen med er som drabbats.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

TottsiGirl
0

Jag klarade mig oxå som tur va från magsjukan!! Å d e ja evigt tacksam för, e de värsta ja vet att vara magsjuk!! hurr hurr

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

domiino
0

varken jag eller mamma har fårr magsjukan..tur! men vi lider med er som fått det

kitty
0

jag ahr däremot ¨råkat ut för allergisk reaktion mot penicillin…satt hemma i 2 dagar nu och avr på toaletten stup i kvarten, febe och ledvärk..

mindre kul…

hoppas ni kryar på er allihop

elinn
0

SÅ har man varit på benen några dagar nu, skönt när allt börjar komma tillbaka till det normala för att vara sjuk är verkligen inte mig grej. Har liksom inte ro till att bara ligga hemma och göra ingenting.

JAg hoppas alla ndra drabbade oxå börjar känna sig bättre!!!

Madde
0

vinterklräksjukan är inte och leka med. Usch vad jobbigt för er som har blivit drabbade. Lider verkligen med er över vad ni har fått genomgå.

tessa
0

era stackare, hade vinterkräksjukan i våras och iiiiiiiiiiiiiiiiiissssssch säger jag bara!!! =(

Krya på er, hoppas ni snart mår bättre!

en liten fundering bara som nyss poppade upp - man kan inte som människa smitta sin iller med t.ex magsjuka? har ju hört att förkylningar kan smittas sinsemellan…

elinn
0

Jag somnade på soffan i måndags när jag var som sämst och vaknade av att Chiquita hade kommit upp och slickade mig på munnen men hon har inte visat några symptom på magproblem, så jag vet faktiskt inte hur det ligger till med magsjukesmitta från människa till iller. Men det är en intressant fråga Tessan och jag hoppas någon kan svara.

Men om jag fårstått det hela rätt så smittar varken vanlig magsjuka eller vinterkräksjukan via luften så håller man sina illrar borta från pussar, är noga med att tvätta händerna etc. så ska det inte vara några problem.

tessa
0

Visst är det intressant Elin.. =) men vad skönt att det inte tycks smitta till de små i alla fall, det är ju illa nog att man själv drabbas!!

Faxlin
0

Jag lider verkligen med er som drabbades. Konstigt nog klarade hela min familj sig trots 14 dagar på HC.

Massor med kramar till er stackare som drabbas.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Ni har haft en riktigt tur åsa. =) Skönt att ni inte behövde ha vinterkräksjukan nere på HC då det hade blivit mycket rännande till toaletten. =)))

Therese-jhfd
0

Vi tre tossiga skåningar klarade oss också.

tessa
0

åh var ni där också Therese, hade varit så kul att träffa er!! =)

Faxlin
0

#16: Japp de var där. Och jag njöt som sjutton. Fick flera dagar att prata med Therese. Känns super roligt.
Saknade dig och Julle bullen där. ,-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

#16 - Jupps, så jag blev tvungen att stå ut med Åsa i hela tre dagar, STACKARS STACKARS lilla mig… Skrattande

Nää, skämt åsido, det var hiskeligt roligt att få träffa henne igen, och alla andra också för den delen.

Synd att du och älsklingspågen inte var med. Hade varit skojsigt att få se hur han har utvecklats de sista månaderna. Och så prata lite skit med dig förståss. Flört