Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 233 ggr
DG
0

Svansproblem

Hapsis har fått en problem med svansen, hon har tappat mycket päls på den. Just nu ser det ut som en råttsvans med lite enstaka strån på.

Har någon nån aning vad det kan bero på? Borde jag ta henne till veterinären?

Tack för hjälpen!

Faxlin
0

Det låter som en så kallad "sommar svans". Om det är det så är det inget att oroa sig för. Många illrar brukar drabbas av sommar svans. Inte så snyggt, men inget farligt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Välkommen tillbaka Åsa. Tror också att det är en sk sommarsvans, har själv 2 illrar som har råkat ut för detta i år, Lina och Nanooq. Även Lilleman har lite hårförlust, men inte som Lina och Nanooq.

Faxlin
0

Tackar ferretgirl. Skönt att vara tillbaka. ;-)

Audiatur et altera pars

DG
0

Hann tänka mig mesta seriösa problem och tänkte inte ens på nånting så simpelt! Hoppas hon får tillbaks pälsen till vinter då, stackars råttsvansiga tjejen.

Madde
0

Här hemma har vi oxå en iller med så kallad "sommarsvans" och det ser riktigt ful ut. =)))) men han mår bra i alla fall. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

#4: Ja, de brukar som sagt få tillbaka den i vinter. Själv har jag haft tur i år och har inte så mycket sommar svansar här hemma. För säga vad man vill, men de ser lite små skojiga ut när de far omkring med svansarna så där. ;-)

Audiatur et altera pars