Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 324 ggr
Telefonkontakt
0

Efter kastreringen

Sådär, nu är Sigge hemkommen från vetrinären efter kastreringen. De la inga stygn på pungen.. Brukar man göra det?

Vi fick även antibiotika som vi ska ge honom morgon och kväll. Han åt ingen mat hon vetrinären, bara slickade lite men det var inge gott alls. När han kom hem var han pigg och efter ett varv i lägenheten så la han sig i sitt tält helt trött. Han fick mat och vatten, men det var ingenting som lockade nu. Senast han åt var ganska precis 12 timmar sedan..

Och den lilla knölen var som sagt bara chippet som vandrat iväg, och det får ligga så för det är inget som stör!

Han förlorade dock mathen i kula med vetrinären, så han har inga kulor kvar Flört

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

ferretgirl
0

Det är nog från vet till vet hur de gör med att sy efter en kastrering på en hane. Av mina totalt 6 hanar som har blivit kastrerade har alla utom 2 inte haft några stygn att ta efteråt. Och då har jag varit hos 2 olika veterinärer med dem. Själv har jag en tik som ska kastreras på måndag, hon gick in i löp i slutet av mars, och gick själv ur i mitten av april. Men nu löper hon igen så nu vågar jag inte vänta längre. Hon ska bli 5 år i augusti, och hon har haft valpar fram till förra året, hon fick totalt 4 kullar med totalt 22 valpar under dessa 4 åren. Hon har nu sin 4:e kull barnbarn, då Agnez hennes dotter födde 4 valpar för snart 4 veckor sedan. Hon har även minst en kull barnbarns barn.

oneisis
0

min kille fick inga styngn och han har inte haft några problem eller så utan är nöjd. Cool

Telefonkontakt
0

Sigge har inte ätit något mer än ett ägg och inte druckit heller. Har tagit spruta och gett honom vatten så han får i sig… Blir att hålla koll på lille stackaren och hoppas att han äter snart. Han har både uppblött torrfoder och kyckling..

Telefonkontakt
0

Nu har han ätit. Tinade upp hönshjärtan och han fick två och de åt han glatt på 2 sekunder. Men det duger inte med kycklingvinge eller torrfoder.. Kräsen jäkel