Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 546 ggr
Ceciliaolucifer
0

Lucifer till djurtolk!

I torsdags sprang jag iväg på ett efterlängtat möte som var inplanerat sedan länge!

Lucifer fick träffa en djurtolk och det var minst sagt intressant. Jag har tidigare gjort det en gång med en av mina hundar och jag är lika nöjd och full med skratt som nuoch då! Tar upp några saker jag tycker vad gulligt!

Det första Lus hade att säga var att dem egentligen var 4st. Men att en blev sjuk och lämnade oss för ett tag sedan. Lus förstod det och berättade att han ibland var och hälsade på :) Det hela handlar om Tigern som somnade in i Januari! Jag började nästan gråta!

Han tog upp att han hade ett bättre band med Bernard än till Hugo, men han gillade sin hela sin flock. Djurprataren sa att Lus & Bernard var släkt! Vilket stämde bra in!

Lus berättade att han hade varit väldigt sjuk och mkt hos veterinären men att han mådde mkt bättre nu. Men han mådde fortfarande illa men inte på samma sätt som förut. Han berättade att han fick "blöt" mat varje morgon, som inte var så god. Men han visste att han behövde den och han var den enda som fick det. Och jag tolkar det som att det måste vara hans medicin han får i krossad grädde varjemorgon :)

Lucifer hade åsikter om en hund han hade omkring sig som hade väldigt gällt skall som gjorde ont i öronen, och bara så att jag visste så tyckte Bernard och Hugo likaså ;) Vi har en Morris som skäller i falset!

Lus berättade att han blev kylig ibland, men inte så han frös. Han vill inte ha några kläder på sig och absolut INGEN strumpa. hehe, ja vad säger man? jo att jag försökte få på hnm en strumpa när han var som sjukast..

Han hade åsikter om vattnet, tyckte att jag skulle byta det lite oftare. Räcker det inte en gång om dagen frågade jag ;) snacka om krav från en som dricker ur avloppet eller i första bästa toaborste ;)

Han berättade även om att han hade varit på en del utställningar och att han tyckte att det var jätte roligt att åka iväg. Han hade minsann priser som satt på väggen hemma! Visst är det så!

Sen fanns det även en hel del kvar som jag gottar mig åt ;) Men det var så mkt som stämde och bara en fåtal saker som jag inte fick ihop och det var att:
-Lucifer var en aning dominant vid matskålen, skulle äta först.
-Hade haft ont i en tass (mkt möjligt men inget jag har märkt)
-Att han strulade när man skulle klippa klorna, att han ville busa och inte sitta still.

Så nu vet jag vad han tycker och tänker så jag får väl byta ut vattnet en gång till ;)

Faxlin
0

Låter som ett givande möte i alla fall. Det där med ont i tassen är inget jag märkte när han bodde här heller. Så så gammalt kan det inte vara :-)
Men skojigt i alla fall. Så nu får du byta oftare med vatten eller kanske köpa grabben en vatten fontän :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Fruttisen
0

Jag skulle vilja gå med mina också, höra lite vad dom har att säga! Iaf lilla Lakrits, fråga varför hon fortfarande är så rädd här hemma…å sen fråga BÅDA vafan dom inte kan sluta bitas i fötterna för :)

AlbaStiffler
0

haha, skrattade gott åt det där med vattenskålen och avloppet! :)

[jenkass]
0

gud va kul och intressant! skulle jag vilja testa med mina djur någon gång

AlbaStiffler
0

Hehe, om jag skulle låta Stiffler ta sig ett snack skulle Stiffler bli inspärrad eller få lugnande medicin för sina maniska sidor. Krafsmongot, ni vet… :)

[LiisaDagger]
0

Jag är skeptiskt mot sånt. Jag menar, vem kan motbevisa djurtolken egentligen? Men visst, jag hade kunnat prova bara för sakens skull, verkar skoj. Vad kostar en sån träff?

Theres
0

Om du verkligen inte hade berättat någon innan för den djurtolken om något… ja, då är det en jävla bra djurtolk :D

golf.ifokus.se

orcide
0

du får gjärna skicka länken till den djurtolken så vi andra kan prova ju :)

oneisis
0

#8 en väldigt bra ide!

Hade gärna velat testa det på min häst och iller. sånt är väldigt spännande.. Vet att dom hade en sån till min förra häst innan oss och att det var så dom fick reda på varför hon inte ville hoppa, hon hade cancer i benet… så visst man kanske ska ta sånt med en nypa salt men vad jag har hört sedan innan så brukar det vara väldigt mycket som stämmer…

TottsiGirl
0

Svenska Djurkommunikationsförbundet har en hemsida www.sdkf.se

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."