Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 706 ggr
LiindaLarsson
0

Albino varför just dom?

Nu säger jag inte att alla är det men dom flästa, albinosarna är elakare än viltfärgade, har bara vänner med dom 2 sorterna (albino/viltfärgad) och då har alltid albinon varit elak och bitis men inte den viltfärgade har du en albino som är elakare än din andra iller??

LiindaLarsson
0

Åsa röstnings gräjen syns inte varför`? hjälp mig så filk kan rösta på den har tråden..

ja, min albino är elakare

ja, min viltfrgade är elakare

Alla är lika snälla

villa bare se vad dom röstat.

UlrikaD
0

Min albino-kille Oliver är nog det snällaste som går i päls tror jag. Så den teorin tror jag absolut inte på.

JossanH
0

Konstigt.. Låter som de albinosar som du träffat vara mer ranghöga än de viltfärgade. eller att du haft otur att träffa en bitig albino. Tycker det är väldigt vågat att våga påstå att albinosar skulle vara "elakare" än andra färger, för det finns det inga som helst belägg för…
Har bara träffat trevliga albinos.

Sajtvärd på Iller.ifokus

LiindaLarsson
0

jag säger inte att alla är men dom flästa.. kanske det är så att dom som är ägare till dom är rätt för albino för att den ser elak ut med sina ögon och då visar dom räddsla som leder till osäker het hos illern ?

JossanH
0

#4 nä, det tror jag inte på. varför köpa ett djur om man tycker den ser elak ut och är rädd för den? det är ju din personliga åsikt… Tycker albinosar är jättesöta.
Men om du säger att de flesta är elaka (om man ens kan använda ett sånt ord till ett djur) måste du ha träffat massor av albinoillrar??? och massor olika ägare- annars kanske det är den det beror på…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Satmaran
0

Jag har haft en extremt opålitlig albino vid namn Vincent!

Han attackerade mig när jag sov. Slet i sönder min överläpp och ena näsvingen innan jag förstod vad som hände och kunde få bort honom. Det var bara att försöka hålla ihop den trasiga läppen medans jag ringde sjukvårdsupplysningen, liggande på badrumsgolvet, för jag var nära att svimma. De kontaktade plastikkirurgen som väntade med nål, tråd och stelkrampsspruta när jag kom in med taxi.

Jag valde att avliva honom. Så ska ingen iller bete sig.

Smeagol
0

Kan inte riktigt förstå vad du lägger grunden för ditt påstående!?? Men men, ska svar ändå. Har ju bara träffat ca 3 albinosar, där av min egen.

Och frallan är HELT UNDERBAR!! De flesta gillar frallan, men ingen gillar smeagol eftersom han är helt GALEN och biter alla. Smeagol är viltfärgad…

Faxlin
0

Liinda det går inte att få fram röstningen i efterhand. Så det är inget jag kan fixa tyvärr. Då måste man starta en ny tråd med det.

Kan svara på det du undrar över. Jag har 9 illrar här hemma. ( av annan färg och 1 albino.
Albinon hon är så snäll att hon blivit adopterad som min yngsta dotters iller. Det värsta med Doris är nog att hon pussas så hårt på munnen :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaLarsson
0

min iller var lite små bitig i början men nu är hon för det mästa snäll eller hon är snäll nu.. och alla bara ljög och överdrev om henne..

Faxlin
0

#9: Behöver inte vara ljug och överdrifter för att hon fungerar hos dig men inte gjort det hos andra. Många illrar kan göra skillnad på vart de bor. Har några som varit rätt vassa innan de kom hit. Och beviset fanns bland annat då det gällde en av dem som bitit tvärs igenom tummnagel och allt i ilskan. Så det kan vara stooor skillnad.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Jag tror inte alls att det har något med färgen att göra. Däremot kan jag köpa att vissa kanske tycker att en albino kan se lite läskig ut med dom röda ögonen min pojkvän tex. Så jag tror det är mycket fördommar i så fall. De albinos jag har träffat har varit som alla andra illrar stora personligheter en del så snälla så dom inte vet sitt eget bästa andra som knappt går att ta i..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

tokage
0

Cinkajou är ju albino, men hur go som helst! Jag tycker att han är en typisk iller! Nafsar i tårna när han vill ha uppmärksamhet, men är hur go som helst annars. Inte alls värre än de andra färgade illrarna jag har träffat :)

Zaria81
0

Min albinotös är den snällaste av vårat gäng.

Malte kan nypas även om han är snäll och Greta nyps lite när man busar. Tror inte Mimmi ens skulle kunna bitas ens om hon försökte.

skrollan
0

groggie är den underbaraste och korkade bäbis här hemma bl.a. :)

Sara
0

Känner en underbar albinokille.. Så mysig och pussig.

Sara

Stinko
0

Har bara en iller och hon är albino, men hon är aldrig s.k. "elak" mot mig, hon testar bara andra då inte många av dom jag känner vågar fya henne riktigt. :/
Mig är hon mysig och "mammig" med, tvättar hela mitt ansikte grundligt och är hur go som helst :)
Har inte särskilt stor erfarenhet av hur andra albonos skulle bete sig , men av vad jag märkt av har dom inte alls verkat skilja sig ifrån de övriga färgade illrarna.

Håller med om att det sitter nog inte i att illern är just albino, det har mycket med illern som "person" att göra.

Zaria81
0

Jag tror det är en myt,precis som det i folkmun sägs att rödhåriga har mer temperament,en blondion är dum och en fux är vassare än andra hästar och även hästar utan tecken med 2 virvlar i pannan. Har iofs en riktigt hetlevrad häst,men jag tror inte det beror på virvlarna i pannan.

Det jag har hört om albinoillrar är att de är bättre på att jaga än andra. Stämmer inte på min egen iaf som tom lyckades bli råttbiten en gång.

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Absolut inte att albinos är argare än de bruna??!! Jag har själv 2 st, en tik och en hane och båda är jätte snälla och har aldrig bitit någon vad jag vet. Lina bet mig en gång, men ej med blodvite, och det var när hon hade valpar för ca 4 år sedan. Sedan den gången har hon aldrig bitits något alls, inte hellre Nanooq har bitit någon. Så det tycker jag är fel att säga att albinos är mer elaka än vad bruna är.

AlbaStiffler
0

Min albino var snällare. utan tvekan!