Crying Ferret!
vet inte riktigt vad jag skulle skriva i rubriken, men det var som om det lät bäst det där..
Men det är så här att jag känner snart att jag inte orkar mera.. Jag har inte den tid att ge mina illrar som dom förkännar har funderat många gånger med många MEN att jag ska sälja mina illrar eller omplacera dom. För att jag inte har tid eller ork längre med dom underbara små liven.. Det är inte det att jag inte orkar nå mer med illrarna, för det gör jag, men det har börja blivit så mycket nu med skolan, boende och jobb.. Jag gråter i bland på nätterna för jag vet inte riktigt vad jag ska göra..
ska jag sälja dom, ska jag behålla dom, det cirkulerar i min skallen helatiden..
Självklart att jag ska behålla dom men hur ska jag kunna göra så allt blir lättare.
Det var därför jag inte heller tog Dimon och Fungo för att jag inte längre har den tid, för att jag bor där jag bor nu,
Nu sitter mina illrar instängda i ett rum bakom glasdörr när jag är i skolan, för att jag inte hunnit göra nå avspärningar i lägenheten, men när min kille kommer hem är det ett måste direkt att fixa den där j*vla avspärningen….
Som alla illrar gör är det gul att graffsa i mammas blomma som och har kämpat med för att hålla vid liv och när den väl börjar leva och må bra då ska man passa på att förstöra den.. det gör inget det går att köpa en ny.. en dag när min kille kom hem med en fin blombukett då passade Stacy på att förstöra den men hon ville nog bara hjälpa till att fluffa upp buketten lite :)
dom är helt bedårande men jag känner ändå att min tid inte räcker till. hjälp snälla hjälp, för jag vet att mina små liv gråter för att dom inte får det tid dom behöver..
Jag vill ha kvar dom, inte bara för mitt eget bästa, för deras bästa också, ska dom inte vara tvungna att omplaceras. Jag vet att dom gillar mig och jag gillar dom.. Stacy blir jätte gelig när hon får komma ut hon har aldrig varit kelig förr och det betyder att hon inte får den kärlek hon förtjänar
dom har börjat bråka mer och mer men det är för att dom inte får aktivera sig mer än i ett lite rum men så litet är det inte.. när vi kommer hem går vi ut i bland med om eller så får om springa lös i lägenheten, det blir oftast bara 3-4 timmar sen går vi och sover för båda ska upp 4 på morron.. (jobb & skolan) och då åker illrarna in i rummet igen..
Honney vill inte vara ute men Stacy älskar att vara ute och krafsa. bilder kommer i morgon eller så
Men dem har ju varandra! Såna fall har inte mina illrar heller så mycket tid med oss. På dagen går jag i skolan och erik är ofta i garaget, sedan när jag slutar skolan jobbar jag ibland och då åker erik till jobbet.Vi går runt varandra.Så har vi gjort i mer än ett års tid, under groggies uppväxt. Promenader hinner vi bara med på helgerna, men då är vi ute två gånger om dagen försöker vi, på vardagarna blir det bara kel. Känner oss också hemska, men dem har varandra , och man ger dem så mycket uppmärksamhet man kan när man är hemma. Tänk positvit! :)
Förstår att det kan vara jobbigt också när man är akut hem och har fler illrar att tänka på. Du kanske ska tänka över om det finns något annat akuthem så detta inte datrbbar stacy och honney?
#1 vi har det ungefär som du. Pluggar heltid och har barn,men visst hade man gärna lagt mer tid på Mimmi.
Dock sover hon oftast när jag är borta så jag tror det mer är jag som lider av dåligt samvete än att hon far illa.

Håller med Skrollan. Tror inte alla illrar kräver så mycket. Visst är det en dröm att kunna hålla på med sina djur flera timmar om dagen, men det har man ju inte tid med. Mina illrar får nöja sig med att hänga efter mig när jag gör det jag gör en vanlig dag i huset när jag är hemma. Jag jobbar full tid och är hemma några timmar/dag. Det är inte varje dag vi leker, eftersom illrarna inte vill leka varje dag, men de är ändå nöjda med att bara springa efter och kolla vad man gör. Sen leker de ju med varann.
Du skriver att du har avspärrningar. Måste ni ha massa avspärrningar? Kan ni inte säkra lägenheten så pass att de aldrig behöver vara instängda i endast ett rum. jag lovar att det aktverar dem betydligt mer om de har tillgång till hela lägenheten under hela dagen. Mina springer lösa i hela huset och bara det verkar ge dem en hel del aktivering. När de är instängda blir de ju mycket nipprigare och kräver mycket mer tid av mig.
Så istället för att fundera på hur du ska göra dig av med dem. Lös de problem du har istället på bästa sätt. illersäkra lägenheten, fixa lite saker de kan leka med själva (plaskbalja tex, kanske en grävlåda). Det är klart att du kommer må ännu sämre om du ska behöva omplacera dina djur när det ändå funkar så bra mellan er och när illrarna trivs hos dig. Ja menar, det känns inte som om du vill omplacera dem egentligen, eller har jag fel? Dina illrar är säkert mycket nöjda om de får några minuters uppmärksamhet varje gång de är vakna och om de får lite mer uppmärksamhet och kanske en promenad på helgen. Easy to please! :)

#1-2 Dimon och Fungo kom aldrig hem till mig, dom skulle men sen vart det så hära.. får jag mer tid och dom finns kvar så hjälper jag pinky1986 jätte gärna

#4 Det har bara varit så här i 3 veckor.. förr gick dom lös varje dag i hela lägenheten på 60 kvadratmeter, ut på promenader 2 gånger om dagen och lek i 4-5 timmar om dagen med mig och husse,, men husse hade då inge jobb och jag hade nära till skolan så på rasterna gick jag hem och gosade med dom,, plus att husse var hemma och lekte med dom från morgon till kväll.. och nu har han jobb det är 5 mil till skolan och jag kommer hem 4-6tiden på kvällen och husse kommer 9 på kvällen vi lämrnar ju som sagt lägneheten 4-7 på morgonen

#6> Men är detta permanent då? Ni pendlar en massa, kanske kan ni snart flytta närmre jobben (eller jobba närmre) och då blir ju problemet mindre? Problem är till för att lösas, se det som en utmaning. :-) Om det nu råkar vara tex ett halvår som illrarna får lite mindre uppmärksamhet så klarar de det kanske bättre än om de ska skola in sig i ett nytt hem i ett halvår.
Vi har ungefär samma tider i vårt hem, tyvärr. man får göra det bästa av det, och som sagt, illrarna sover mest ändå när man är borta! :)

vi söker, vi söker lägenhet.. men vi har just flyttat hit så det är 3 månader uppsägning..

PS jag skrev att det CIRKULERAR om att jag vill omplacera dom.. men det kommer jag INTE göra..
dom ska bo kvar.. det är bara strässigt.. läs nogs så ser ni ju vad jag skriver……
jag förstod att det känns jobbigt och att det finsn i tanken, men som jag förstått skulle det inte omplacera dem. Men förösker hjälpa dig, visst dem kanske inte får lika mycket tid nu som förut som du beskrev, men dem har varandra och blir mycket gladare nu när ni har tid ;)
Och tro mig, vill en iller ha uppmärksamhet så fixar den så ger den sig inte förns den fått det :)

:)

hehe, så sant så sant skrollan.
:)
Haha, missade en massa bokstäver och omplacerade om dem, men hade lite bråttom. Hoppas ni förstod i alla fall ;)

hahah det är lungt.. alla trodde jag skulle sälja dom men så blir det när man läser slarvigt men det skulle jag absolut inte göra.. hehe kommer bilder snart :)

nu är dom lös och dom busar för fullt :)kul att se dom glade :)
får du illersäkra så fort du kan så dem kan fortsätta med det :) Dte underlättar ju att ha dem lösa under uppsyn för att se om dem kan hitta på hyss och kommer in/under saker då ;)