Glädjespridare!
Ja ni vet när man handlar på city gross, så finns det ibland sånna som packar in varorna i kassarna åt en? (okej, det har hänt mig EN gång, men iallafall!).
Det visade sig att jag fick med mig en sån hem idag… Men denna packar även ur varorna! :D
O ja, påsar är skitroliga! särskilt när dom innehåller något intressant, som i det här fallet… handdukar
…
Passar även på att smyga in lite till det här inlägget om dagens händelse… Var med om en cykel olycka… Blev påkörd. Jag klarade mig med några skrapsår. Hon som cyklade däremot fick en ordentlig hjärnskakning.
När jag väl kom hem efter att ambulansen hade kollat så att jag var ok så såg lilla Cinka såret på min höft. Den lilla sötnosen verkade vilja trösta mig. Han låg så snällt i min famn och var hur go som helst!
Nu fick jag nyligen veta att hon som cyklade mår mycket bättre. Hon hade inga skallskador… Det glädjer mig. Det första jag gjorde när jag kvicknade till efter olyckan var att se till att kvinnan var ok, jag bad om ursäkt många gånger… Känner mig skyldig… Det var nämligen så att min syster och jag var påväg hem från vårdcentralen då hon kom cyklandes. Hon plingade och jag och min syrra gick åt olika håll, hon visste inte vart hon skulle cykla, jag vände mig om och sen minns jag bara en smäll. Jag hamnade verkligen i shocktillstånd, skakade och hyperventilerade…
Men men, det var inte det som tråden handlade om!
Jag är glad att jag har en pälsig liten fjant som kan uppmuntra mig i stunder som denna! Han kan vara sååå jobbig, men när det väl gäller så är han ju helt underbar!
Lyckliga vi som har våra pajaser :')!
Vill även passa på att tacka Hanna för Cinkajous födelsedagspresent! Han älskar röret! Han har faktiskt flyttat över några av sina leksaker från gömman under diskbänken till röret! HAHA!

Nej men vilken hemsk upplevelse det där måste varit! Tack och lov att ni klarade er bra..

Ja, visst är de riktiga små glädjespridare! :) Det är ju alltid trevligt med lite hjälp också, även om resultaten brukar bli lite sisådär :P
Vad otäckt med olyckan! Men vilken tur att allt slutade bra!

Usch olyckan låter hemsk. Tur ni båda klarade er så bra i alla fall. Och visst är det underbart med glädje spridare i ens närhet sådana här gånger. Ja alltid faktiskt, men sådana här gånger lite extra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ush ja, idag kan jag säga att jag är öm i hela kroppen! Så jag får stanna hemma från skolan så jag kan ägna hela dagen hemma med lilla Cinka! Som just nu ligger och sover i en av sina älskade tjocktröjor :')!