Vifta på svansen.
Lea brukar lägga sig platt mot marken och vifta på svansen och springa in i sina rör och då hör man hur svansen slår mot väggarna. Det är ganska kul att se. ^^
Vad betyder det egentligen när de viftar på svansen?

Mine gjør også det når de jager hverandre i røret. Det betyr ganske enkelt at de er oppspilt og ivrige. De er i en slags jaktsituasjon, og det er jo ganske spennende! For å få utløst litt av den ekstra spenningen og energien, vifter de men halen. Det er ihvertfall min teori. Morsomme er de uansett. :)
Vad roligt att höra att det är fler knattar än Julius som gör så ibland - särskilt i illerröret.. då händer det att svansen hans går som en propeller, ser helfestligt ut - men jag har alrig förstått varför han gör så.. =)

Vift på svans är ett jaktbeteende. De kan göra det när de är glada eller arga. Jag har bara sett det när mina lurpassar på varandra i röret eller när Mushu var valp och han lurpassade på oss, d.v.s. i samband med lek.

jag tror det är för att dom visar känslor på det sättet. Min lilla Emma gjorde så… men strax där efter högg hon… viftade på svansen hot fullt o väste o sen högg hon…. mvh sandra

Mina har bara viftat på svansen vid lek. Men det är intressant att läsa om era erfarnheter inom området. Alltid lär man sig något nytt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars