Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 539 ggr
fruktskum
0

Sällskap?

Hej!

jag undrar om det finns någon i västerhaninge som har iller? Jo, det är så att jag skulle gärna vilja ha sällskap till min iller men kan dock inte köpa ny (pågrund av jobbiga föräldrar). Vilma, 5år, har inte träffat andra illrar sedan hon va valp och eftersom det verkar som att hon har kommit inn i en deprimerad period nu så skulle det va bra med någon som livar upp henne. Jag har dock försökt med alla möjliga leksaker men hon tycks ha tråkigt endå. Det skulle vara väldigt bra om du som bor nära i stockholms området (haninge hälst) kunde svara på detta inlägg^^.. Vill hälst träffa någon med iller som är i tonåren eftersom jag själv e 15.

tack på förhand!// Tilda

Trissan
0

Jag bor i stockholm med en iller dam på ett halvår, skulle vara kul om vi kunde ha en träff i stockholm? själv är jag oxå 15 år.

Någon mer som är intresserad av en illerträff i stockholms området?

Skulle vara super kul för Hulda att träffa lite andra illrar oxå, då hon inte heller har träffat en iller sedan hon var valp :)

Sara
0

Deprimeradperiod? Brukar hon få sådana?

Vill inte vara en olyckskorp men 5 år är en riskålder och om hon verkar ovanligt trött så är kanske en veterinärkoll på sin plats.

Edit: Naturligtvis vill jag INTE vara en olyckskorp. Generad

Sara

skrollan
0

nappade också på detta med deprimeradperiod, kanske ska kolla upp henne? vad går hon på för foder? Är hon försäkrad? Hoppas inte det är något allvarligt! Jag bor i söedertälje annars för illerträfrf ;)

skrollan
0

åhh, kollade din sida. Choklad är giftigt för djur, skulle jag rekomendera dig med aqtt sluta ge henne direkt, kan vara dödligt i längden. Likadant med räkor, det är salt? och också farlgit. Läs gärna igenom alla trådar här henne, läs foder och godis får du lära dig en massa!

Sara
0

Vacker illerflicka!

Sara

Sarah
0

Mmm, vill inte heller vara olyckskorp men det finns lite sjuka i den linjen. Kolla upp henne!! Ex Embla har ju haft binjuretumör.

fruktskum
0

Ojj då visste inte att det gick i släkten.. men jag kommer ihåg embla! dom är ju från samma valp kull.. det stod ju mellan henne och vilma men det blev vilmaGlad  fast det verkar bra övrigt. hon äter och driker normalt mycket. Men vi får väll kolla det. Tack för tipset!

fruktskum
0

tack Glad

fruktskum
0

hmm de där med chokladen får vi sluta med..trodde bara att det var dåligt för hundarFörvånad aja, får hitta nått annat gott.. hon gillar ju russin och daddlar ;)

tack för alla tipsen! adda gärna min mail om ni har lust då jag inte e inne här så ofta.:)

sweetcurrant@hotmail.com

sarae
0

#9 russi är inte heller bra…dels pga att det är mkt socker i (samma gäller för dadlar), för mycket socker i dieten kan ge upphov till sjukdomar som insulinom. Prova hellre att ge henne nått kattgodis/ foder som godis ( man kan få gratis provpåsar i djuraffären)

Sarah
0

ojdå… om hon fortfarande är nere så borde ni ta ett blodprov på henne. speciellt om hon fått mycket socker.

skrollan
0

det låter inte alls bra tycker jag, speciellt detta med socker, ni brode absolut göra en hälsokontroll!